masajed

کانون ولی‌عصر(عج)

مسجد جامع


امتياز فهما (1401) : 28752 امتياز (از 240 هزار)

امتياز فهما (1400) : 16920

رتبه سال (1399) : برتر

دنبال کننده: 27 کاربر

عضویت در کانون

اعضای کانون: 594 نفر

پیوند فاطمی 9 زوج

پیوند فاطمی 9 زوج

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
پيوند فاطمي ۹ زوج در رفسنجان

امروز همزمان با تولد بانوي آفتاب و آئينه حضرت فاطمه (س) پيوند فاطمي، ازدواج آسان براي ۹ زوج رفسنجاني به همت سپاه و بسيج خواهران در تالار عقيق رفسنجان برگزار شد.


حجت الاسلام سيد محمود حسيني نسب روز چهارشنبه ( ۱۵بهمن) در اين
گفت: ۹ زوج در روزي به عقد هم‌ در مي آيند که به نام حضرت مادر و به نام بانويي است که پدر دست او را بوسيد و به احترام او قيام مي کرد و مي گفت فاطمه پاره تن من و مينوي‌ من است فاطمه هم خلق و هم سيما و هم خوي‌ من است بنابراين آغاز زندگي در چنين روزي مايه خير و برکت و نورانيت خواهد بود.



امام جمعه موقت رفسنجان افزود: همچنين امروز روز ميلاد امام بنيانگذار مقدس جمهوري اسلامي است، امام مصداق روشن سوره کوثر است که خدا در قرآن‌ مي فرمايد" انّا اعطيناک الکوثر" پس يکي از مصاديق کوثر امام‌ و مصداق ديگر اين سوره هم مقام معظم رهبري است.


وي ادامه داد: براي ازدواج دختر و پسرهاي جوان بايد والدين و مسئولين آستين همت بالا بزنند و زمينه را براي اين امر خير فراهم کنند و مشکلات جوانان را در مسير زندگي رفع کنند و اسباب زندگي را براي آن ها فرار کنند.



حجت الاسلام حسيني نسب بيان کرد: مسلما‌ ً دختر و پسرهاي جوان؛ صالح هستند و طاعت و بندگي خدا را دارند و نمي خواهند به‌ فساد کشيده شوند؛ پس والدين بهتر است زمينه را فراهم کنند؛ همچنين برخي پسرها نگران فقر هستند که در قرآن هم خداوند مي فرمايد نگران نباشيد و به زندگي ها توسعه مي دهم، روزي دست من است و اين همه روزي مخلوقات را عطا مي کنم.



وي تصريح کرد: ازدواج دختر و پسرها‌ موجب مي شود از بروز فساد اخلاقي و اجتماعي جلوگيري شود هم اينکه نسل مسلمان تکثير مي شود به طوري که پيامبر گرامي مي فرمايد زياد نسل بياوريد، من به امّتم‌ افتخار مي کنم که تعداد شيعيان زياد مي شود پس هم قرآن هم روايات ما را به تشکيل خانواده سفارش و تشويق کرده‌اند.



حجت الاسلام حسيني نسب در ادامه به ۴ نمونه زن و شوهر در قرآن اشاره کرد و گفت: يک نمونه زن و شوهري است که زن اطاعت و بندگي خدا را داشته باشد در حالي که مرد خودخواه باشد مانند فرعون و آسيه؛ يک نمونه ديگر از زوج ها اين است که شوهر بندگي خدا را انجام مي دهد و زن مخالف اوست مانند حضرت نوح و همسرش و نيز نمونه ديگر زوج هايي هستند که هم زن و هم مرد در مسير باطل و ناحق و شيطان قرار دارند مانند ابولهب و همسرش.



وي خاطرنشان‌ کرد: نمونه چهارم زندگي و زوج ها در قرآن به حضرت فاطمه و اميرالمومنين اشاره شدهاست که هر دو در راه بندگي خدا هستند؛ نمونه چهارم را در زندگي الگو قرار دهيم‌
‌ فاطمه زهرا(س) درس خوب دختري کردن و درس خوب شوهرداري را به ما آموخت.