masajed

کانون شهدای اسفیدان

مسجد جامع


امتياز فهما (1401) : 1602 امتياز (از 240 هزار)

امتياز فهما (1400) : 2050

دنبال کننده: 42 کاربر

عضویت در کانون

اعضای کانون: 466 نفر

برای نخستین بار و به همت کانون های فهما؛ اقتصاد فرهنگی با اجرای استارت آپ گردشگری در روستاهای خراسان شمالی رونق می یابد

برای نخستین بار و به همت کانون های فهما؛ اقتصاد فرهنگی با اجرای استارت آپ گردشگری در روستاهای خراسان شمالی رونق می یابد

تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
مدير کانون فرهنگي هنري شهداي اسفيدان مسجد روستاي دوستدار کتاب اسفيدان، از تدوين واجراي طرح استارت آپ گردشگري و بوم گردي و با هدف رونق اقتصاد فرهنگي روستاهاي خراسان شمالي خبر داد.

صادق قرباني، مدير کانون فرهنگي هنري شهداي اسفيدان روستاي دوستدار کتاب اسفيدان با اعلام اين خبر گفت: با توجه به گسترش شهر نشيني و کم رونق شدن فعاليت هاي روستايي از حيث معيشتي در صدديم تا با اجراي اين طرح در روستاها قابليت هاي روستايي را معرفي کنيم.

وي افزود: در چند سال اخير با توجه به حمايت از ايده هاي بوم گردي (گردشگري روستايي) و توجه مسئولان از اين موضوع که از اعطاي تسهيلات گرفته تا برگزاري دوره هاي آموزشي، دريافت مجوز و هر خدمتي که باعث رونق اين مهم مي شود، مورد توجه قرار گرفته لذا با بهره گيري از اين موضوع تلاش کرديم تا با اجراي طرح هاي نو اهميت روستا از لحاظ اقتصادي و فرهنگي نمود داده شود.

قرباني در توضيح بيشتر اضافه کرد: ايده استارت آپي بوم گردي شامل يک سايت و اپليکيشن همراه است که اين امکان را به کانون هاي فرهنگي هنري روستايي مي دهد که بتوانند جذابيت هاي گردشگري و همچنين صنايع دستي روستاي خود را در يک محيط مجازي ارائه کنند و نسبت به جذب گردشگر به روستا و فروش صنايع دستي منطقه اقدام شود.








جالب است که بدانيم در مناطق مختلف کشور و روستاهاي پيشرو در اين زمينه به موفقيت هاي خوبي دست يافته اند و باعث رونق منطقه خود شده و اشتغال زايي مناسبي نيز ايجاد شده است، البته هنوز اين ايده در ابتدا راه خود بوده و افق روشني در انتظار است.
وي با عنوان اينکه يکي از آسيب ها و فرصت هاي بوم گردي و گردشگري اثرات فرهنگي متقابل بين مردم محلي و گردشگران است، همچنين گفت: بديهي است در صورت مديريت صحيح و بهره گيري از نيروي فرهنگي روستا آسيب ها به فرصت هاي بسيار مناسبي در اين حوزه تبديل خواهد شد که با توجه به وجه معتمد و اثرگذار فعالان کانون ها و براي مديريت اين طرح گردشگري در هر منطقه روستايي استان از قابليت و پتانسيل هاي کانون مسجد بهره برديم.

مدير کانون فرهنگي هنري شهداي اسفيدان روستاي دوستدار کتاب اسفيدان، حفظ بافت فرهنگي روستاهاي داراي بوم گردي، ايجاد رونق اقتصادي و اشتغال زايي، مهاجرت معکوس شهر به روستا، توانمند سازي مسئولان کانون هاي فرهنگي درحوزه هاي اقتصادي، گسترش حوزه نفوذ کانون فرهنگي در مديريت روستا و افزايش ارتباط مردم با مسجد و نيز حرکت به سمت اقتصاد مقاومتي از مسير مسجد را از اهداف مهم اين طرح نام برد.
قرباني، همچنين در توضيح بيشتر افزود: کانون هاي فرهنگي مستقيما مبادرت به ارائه خدمات گردشگري و فروش صنايع دستي نمي کنند و فقط ايجاد ارتباط بين افراد محلي و گردشگران را برعهده دارند که باعث شکوفايي اقتصادي روستا شده و بخشي از درآمد حاصله به مسئول مربوطه يا کانون فرهنگي خواهد رسيد.
وي اضافه کرد: نا گفته نماند وقتي تعدادي از کانون هاي فرهنگي هنري همراه اين ايده باشند شبکه بزرگي در حوزه بوم گردي تشکيل خواهد شد که نسبت به تقويت يکديگر سهيم خواهند شد.
قرباني لينک سايت گردشگري کانون فرهنگي هنري شهداي اسفيدان را به آدرس https://dehrize.com/ اعلام و تاکيد کرد: روستاي تاريخي و گردشگري اسفيدان با توجه به ظرفيت فراوان در حوزه گردشگري و لمس واقعيت هاي اين حوزه ،کانون فرهنگي هنري شهداي اسفيدان به طور جد وارد اين جريان شده است.

گفتني است، روستاي اسفيدان پيش از اين و با تلاش فعالان کانون فرهنگي هنري «شهداي اسفيدان» توانست به عنوان يکي از روستاهاي برگزيده جشنواره ملي روستاها و عشاير دوستدار کتاب ايران معرفي شود.
پايان/