برنامه کانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری برای رزمایش مواسات و همدلی/ اختصاص ۵۰ میلیون تومان به نذر قربانی برای محرومان

برنامه کانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری برای رزمایش مواسات و همدلی/ اختصاص ۵۰ میلیون تومان به نذر قربانی برای محرومان

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
مظاهری با اشاره به اقدامات جهادی فعالان کانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری برای مبارزه با کرونا، گفت: همراهی با رزمایش مواسات و همدلی، انجام برنامه‌های فرهنگی و اجرای طرح نذر قربانی برای محرومان، از دیگر فعالیت‌های این کانون‌ها است.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون های مساجد استان چهارمحال و بختیاری در راستای رزمایش مواسات و همدلی اظهار کرد: با توجه به اینکه با شیوع ویروس کرونا برخی از کسب و کارها تعطیل شد، بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری موضوع مواسات، همدلی و کمک مومنانه به محرومین مورد توجه کانون های مساجد این استان به رنگ مسجد و به سبک کانون های فرهنگی هنری قرار گرفته است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهار محال و بختیاری بیان کرد: در همین زمینه بعد از نیمه شعبان سعی کردیم در حوزه دستگیری از نیازمندان اقدامات جدیدی را انجام دهیم و اتفاقات قبل را تقویت کنیم.

 

وی با اشاره به تولید روزانه 5 هزار ماسک در 15 کانون فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: محوریت تولید ماسک در کانون های مساجد روستایی این استان است که با شعار «مسجد، کانون سلامت» این اقدامات جهادی را انجام می دهند و پس از ایزوله ماسک ها بین مردم توزیع می شود.

 

مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا فعالیت های فرهنگی هنری کانون های مساجد تبدیل به حوزه سلامت شد، تصریح کرد: تهیه و توزیع اقلام بهداشتی توسط 100 کانون فرهنگی هنری مساجد استان با اولویت مناطق محروم نیز در حال انجام است. ضمن اینکه با مساعدت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و موسسه حضرت خدیجه(س (قم طرح ذبح قربانی از ماه رجب آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان تداوم خواهد داشت که تاکنون ۵۰۰ میلیون ریال نسبت به ذبح قربانی و توزیع گوشت آن در بین نیازمندان اقدام شده است.

 

وی به برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده به فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری نیز اشاره کرد و گفتاجرای  :پویش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه با همکاری جهاد دانشگاهی، تولید پوستر و اینفوگرافی با محتوای آموزشی، ایجاد فضای معنویت و نشاط در جامعه، تهیه، تدوین و انتشار یادداشت، مقاله، پیام با موضوع معنویت و اخلاق و ... از فعالیت های در نظر گرفته شده  فرهنگی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «مسجد علوی» ابراز کرد: این جشنواره با رویکرد سبک زندگی اسلامی در آموزه های نهج البلاغه در موضوعات نقاشی برای کودکان و نوجوانان از حکمت های نهج البلاغه و مسابقه کتابخوانی از حکمت های یکم تا پنجاهم نهج البلاغه برگزارمی شود و شرکت کنندگان تا ۲۱ فروردین ماه مصادف با میلاد امام زمان(عج) فرصت داشتند که در این جشنواره شرکت کنند.

 

مظاهری با اشاره به اجرای طرح «مسجد مجازی» خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با موضوع در خانه می مانیم، پرسش و پاسخ از احکام شرعی با حضور ائمه جماعات مساجد به صورت مجازی انجام می شود همچنینبه مناسبت ماه مبارک رمضان جزء خوانی قرآن کریم در مساجد منتخب بدون مخاطب برگزار می شود.

 

پایان پیام/ 40