همراهی مساجد مناطق ۱۴ و ۱۵ شهر تهران در برپایی سفره مهربانی

همراهی مساجد مناطق ۱۴ و ۱۵ شهر تهران در برپایی سفره مهربانی

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام معراجی با اشاره به توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی میان محرومان در ایام مبارزه با کرونا، گفت: مساجد مناطق ۱۴ و ۱۵ شهر تهران در راستای اجرای رزمایش مساوات (برپایی سفره مهربانی) بیش از گذشته از نیازمندان به ویژه در ماه رمضان دستگیری می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «مهدی معراجی» در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد در ابلاغ بیانیه های مختلف درباره نحوه و زمان فعالیت مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا است، اظهار کرد: تمام اقدامات مسئولان برای کاهش ابتلای مردم به این ویروس و دفاع از جان و سلامتی مردم است.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید محلاتی افزود: مساجد شهر تهران در مقابله با کرونا بسیار فعال بودند و به همین دلیل به عنوان مجریان رزمایش مساوات انتخاب شدند.

 

وی اضافه کرد: سمپاشی و ضد عفونی کردن تمام محلات شهر تهران به همت مساجد و همراهی هیئت های مذهبی انجام شد که در این زمینه فعالیت بسیجیان بسیار پررونق بوده است. از سوی دیگر راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و تهیه سایر اقلام بهداشتی، از اقدامات مهم دیگر مساجد مناطق 14 و 15 شهر تهران در مقابله با ویروس کرونا بوده است.

 

معراجی در ادامه درباره اجرای رزمایش مساوات توسط مساجد شهر تهران، گفت: مساجد مناطق 14 و 15 شهر تهران در راستای اجرای رزمایش مساوات (برپایی سفره مهربانی) از نیازمندان به ویژه در آستانه ماه رمضان دستگیری می کنند، البته این خانه های خدا در طول سال به ویژه در اسفندماه و ماه رمضان به فقرا خدمت می کنند که با شیوع کرونا این موضوع در سال جاری، افزایش چشمگیری یافت.

 

وی تاکید کرد: تهیه ۱۰ هزار بسته ارزاق و بهداشتی در دوره شیوع کرونا در مساجد ناحیه شهید محلاتی و وجود چنین خدمتی در سایر مساجد کشور نشان دهنده اعتماد عموم مردم به ائمه جماعات و سایر فعالان مسجدی است که انشاءالله مسئولان کشور از این ظرفیت عمومی برای شتاب بخشیدن به پیشرفت کشور در حوزه های مختلف و عبور از مشکلات به ویژه در حوزه اقتصادی، بیش از گذشته استفاده خواهند کرد.

 

پایان پیام/ 397