تشکیل قرارگاه مواسات و همدلی در ۲۰۰ مسجد مرکز و جنوب تهران/ اجرای طرح «مسجد مجازی» در ماه مبارک رمضان

تشکیل قرارگاه مواسات و همدلی در ۲۰۰ مسجد مرکز و جنوب تهران/ اجرای طرح «مسجد مجازی» در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام مجیدی با اشاره به راه‌اندازی ۲۰۰ قرارگاه مواسات و همدلی در مساجد مرکز و جنوب تهران، گفت: این قرارگاه‌ها درباره کمک به نیازمندان و اجرای طرح «هر مسجد، یک قربانی» فعال خواهند شد.

حجت الاسلام «مهران مجیدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدامات و رویکردهای مساجد مرکز و جنوب تهران پیرامون تشکیل قرارگاه های مواسات و همدلی، اظهار کرد: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و مواسات وکمک مومنانه به محرومین در آستانه ماه مبارک رمضان، تصمیم گرفتیم که بنا بر اقتضائات مرکز و جنوب تهران هر مسجد به یک قرار گاه در این زمینه تبدیل شود و مساجد محوری مشخصا هدف گزاری و با هماهنگی ائمه جماعات به صورت ویژه در این زمینه ورود یابند.

 

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: تاکنون 130 قرارگاه با محوریت مساجد تشکیل شده است و پیش بینی می کنیم که این قرارگاه تا چند روز آینده به 200 مرکز افزایش یابد.

 

وی تصریح کرد: فعالیت های قرارگاه های مواسات و همدلی مبتنی بر محله محوری است، به این معنا که اگر محله ای، محله ای مسکونی است، اقتضائات خود را دارد و اگر مسکونی بازار و یا محله کسب و کار محور باشد، هم بر اساس اقتضائات آن محله این طرح در آنجا اجرا می شود. آنچه که برای ما مهم است، این است که برکات مسجد به محله پیرامون خود نیز برسد.

 

وی ادامه داد: برخی از مساجد اطلاعات مردم وهمسایگان مسجد را احصا کرده اند و اگر کسی نیازمند و یا  دارای شرایط ویژه ای باشد به طور قطع از الطاف این قرارگاه محروم نخواهد شد.

 

مدیرناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اجرای پویش «هر مسجد، یک قربانی» تاکید کرد: بر اساس این پویش هر هفته در مساجد ناحیه نواب صفوی یک نذز قربانی انجام و این قربانی ها در میان ضعفا و محرومان تقسیم می شود.

 

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به توزیع بسته های ارزاق میان نیازمندان گفت: در این راستا خانواده های نیازمند تحت تکفل مساجد شناسایی شده و قرار است در  هر مسجد بنا بر ظرفیت آن مسجد به نیازمندان پیرامونی سبد کالا اهدا شود. در طول سال مساجد ناحیه در بحث خدمت رسانی به محرومان فعالند، امسال نیز اگرچه مساجد به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل  است اما خدمت رسانی به محرومان مورد توجه فعالان مسجدی این ناحیه  بوده و است، به طوری که به مناسبت عید نوروز به 500 خانواده آبرومند نیازمند سبد غذایی توزیع شد.

 

وی در پایان از اجرای طرح «مسجد مجازی» به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در این طرح مردم از طریق فضای مجازی با مسجد محله خود ارتباط برقرار و برنامه های مسجدی را رصد و استفاده می کنند. با اجرای این طرح تلاش می کنیم ماه مبارک رمضان، ماهی سرشار از ایثار و مودت برای مردم شود.

 

گفتنی است، ناحیه شهید نواب صفوی شامل مساجد مناطق 10، 11، 16 و 19 تهران و دارای ۳۷۳ مسجد است.

پایان پیام/ 40