پیشگامی کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون در نهضت مقابله با کرونا

پیشگامی کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون در نهضت مقابله با کرونا

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
شفیعی گفت: در شرایط کنونی که جامعه درگیر ویروس منحوس کرونا شده است، جوانان فعال مسجدی به صورت خودجوش پا به عرصه مبارزه و پیشگیری از این مهمان ناخوانده گذاشته اند.

«محمدجعفر شفیعی» ضمن تشریح برنامه های کانون در ایام شیوع ویروس کرونا، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: اعضای کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» روستای «سیف آباد» کازرون با همکاری بسیج از اولین روز های شیوع ویروس کرونا برای مقابله و پیشگیری از شیوع آن ضدعفونی کردن مسجد «الزهراء (س)»، امامزاده، معابر روستا، اماکن عمومی، درب منازل مردم را با 2 اکیپ در دستور کار خود قرار داد.

 

مدیر فرهنگی هنری «منتظران ظهور» روستای «سیف آباد» کازرون با بیان اینکه از ورود افراد غیربومی به روستا جلوگیری می شود، افزود: ورود و خروجی روستا توسط اعضای کانون و بسیج کنترل و کلیه ماشین های ورودی ضدعفونی شده و نکات بهداشتی به آنها تذکر داده می شود.

 

وی با اشاره به قربانی کردن گوسفند برای سلامتی آقا امام زمان (عج) و دفع بلاها به خصوص ویروس کرونا خاطرنشان کرد: در روز میلاد منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، تعداد 2 راس گوسفند قربانی و گوشت آن بین نیازمندان روستا توزیع شد.

 

شفیعی با تشکر و قدردانی از کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران عنوان کرد: اعضای کانون فرهنگی هنری در قالب پویش مسجد مجازی، اقدام به برگزاری پویش های قرآنی و معنوی از قبیل دعای فرج برای ظهور امام زمان (عج)، ختم حدیث کساء، ختم صلوات، رفع گرفتاری ها و بلایا، شفای مریضان و سلامتی و سربلندی مدافعان سلامت کردند.

 

این فعال فرهنگی مسجد «الزهرا (س)» روستای «سیف آباد» کازرون، از مردم ولایت مدار روستای «سیف آباد» درخواست کرد تا به توصیه های مسئولین بهداشتی و درمانی عمل کرده و با در خانه ماندن از شیوع و گسترش ویروس کرونا جلوگیری و کادر درمانی را یاری و کمک کنند.

 

شفیعی در پایان به تعطیلی برنامه های فرهنگی، هنری و مناسبت های ملی و مذهبی تا اطلاع ثانوی و نابودی کامل ویروس کرونا، تاکید کرد: در سطح روستا از برگزاری هرگونه تجمعات غیرضروری جلوگیری می شود و برنامه های کانون فقط از طریق فضای مجازی و سایت بچه‌های مسجد پیگیری می شود.

 

 

پایان پیام/ 130