تعطیلی مساجد وظیفه اخلاقی و مذهبی مسلمانان در دوران کرونا است

تعطیلی مساجد وظیفه اخلاقی و مذهبی مسلمانان در دوران کرونا است

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
دفتر مشاوره ملی مساجد و ائمه جماعات در انگلیس تعطیلی مساجد و برگزار نکردن گردهمایی های مذهبی در ماه رمضان را وظیفه اخلاقی و مذهبی مسلمانان برای حفاظت از جان همنوعانشان در دوران اپیدمی کرونا دانست.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «thenews»، دفتر مشاوره ملی مساجد و ائمه جماعات در انگلیس اعلام کرد: در پی تصمیم دولت برای تمدید مدت زمان قرنطینه در کشور، مساجد در طول ماه مبارک رمضان تعطیل خواهند بود.

 

در بیانیه منتشر شده از سوی این دفتر آمده است: به طور قطع تعطیلی مساجد بسیار غم انگیز و به لحاظ احساسی چالش برانگیز خواهد بود چرا که مسلمانان نمی توانند کنار هم در مساجد نماز بخوانند یا مراسم افطار در ماه مبارک رمضان برگزار کنند اما ما یک وظیفه اخلاقی و مذهبی برای حفاظت از جان خود و اطرافیانمان داریم که باید به آن عمل کنیم.

 

«قاری عاصم»، رئیس دفتر مشاوره ملی مساجد و امامان جماعت در انگلیس در این باره گفت: ما به عنوان مسلمانان و شهروندان مسئولیت پذیر در انگلیس باید به توصیه های پزشکی عمل کنیم،در خانه بمانیم،از کارکنان بخش خدمات بهداشتی حمایت کنیم و زندگی افراد را نجات دهیم.

 

وی افزود: برگزاری نمازهای جماعت یا گردهمایی های مذهبی در ماه رمضان در هر مسجدی غیر مسئولانه و غیراخلاقی است.

 

عاصم همچنین گفت: در دوران اپیدمی کرونا برگزاری نماز جماعت در مساجد به خاطر نجات جان افراد در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

 

رئیس دفتر مشاوره ملی مساجد و امامان جماعت در انگلیس تاکید کرد: ما از تلاش های ائمه جماعات و مساجد در سراسر کشور استقبال می کنیم . در حالی که درهای مساجد به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته است آنها همچنان از طریق راه های آنلاین و خلاقانه به ارائه راهنمایی های مذهبی و معنوی ادامه می دهند.

پایان پیام/ 7