همکاری مساجد با دولت نپال برای شکست کرونا

همکاری مساجد با دولت نپال برای شکست کرونا

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
تیم نظارت بر مساجد در بنکه نپال به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، علاوه بر ابلاغ و اعمال دستورالعمل، بر مساجد و روند فعالیت آنها در این ایام نظارت می‌کند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «thehimalayantimes»،رهبران مذهبی مسلمان و نمایندگان دولتی در «بنکه» نپال، گروهی را برای نظارت بر کار مساجد و مدارس در دوران کرونا راه اندازی کرده اند.

 

«کومار بهادر خادکا»، رئیس تیم نظارت بر مساجد بنکه در این باره گفت: ما در دورانی هستیم که باید هر کاری در توان داریم برای کمک به جلوگیری و به حداقل رساندن شیوع ویروس کرونا انجام دهیم.

 

وی افزود: بازدید ما از مساجد به معنای حمایت از همه افراد جامعه در مقابل دشمن مشترک ما یعنی ویروس کرونا است.

 

خادکا همچنین گفت: به مساجد و مدرسه‌ها اعلام شده است که هیچ بازدید کننده ای را از بیرون نپذیرند و از برگزاری تجمع های بزرگ و غیرضروری با توجه به تهدید ویروس «کوید-19» بپرهیزند.

 

تیم ناظر بر مساجد تا کنون از مسجد «جامع»، مسجد «شاه بابا»، مسجد «ناماج»، مسجد «قوسیه»، مسجد «اکمیرانی» و مسجد «فولباری» در بنکه نپال بازدید کرده اند.

 

این تیم دستور العمل های لازم برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا را به متولیان مساجد یا دیگر افرادی که در این مساجد حضور دارند ارائه می دهد.

 

مساجد بنکه نپال اعلام کرده اند: اقدامات خود را طبق دستورالعمل های ارائه شده از سوی تیم ناظر ناظر انجام می دهند و اجازه ورود هیچ بازدیدکننده ای را نخواهند داد.

پایان پیام/ 7