نگاهی به فعالیت های چشمگیر و مجاهدانه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران

نگاهی به فعالیت های چشمگیر و مجاهدانه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
حجت الاسلام علیخانی با اشاره به فعالیت های چشمگیر، ستودنی و مجاهدانه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران طی سال ۱۳۹۸ در بخش های مختلف از حمایت های مالی متناسب با اقدامات کانون های استان، خبر داد.

حجت الاسلام «محمود علیخانی»، امروز (30 فروردین) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری درباره فعالیت های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در سال ۱۳۹۸، گفت: فعالیت و اقدامات چشمگیر، ستودنی و خوبی در سال گذشته از سوی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در بخش های مختلف، انجام شد و برنامه های تاثیرگذاری را در سطح استان، شاهد بودیم.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در خصوص برنامه های واحد فرهنگی و هنری این ستاد، اظهار کرد: در سال گذشته برنامه هایی نظیر برگزاری مسابقه تفسیر کوتاه جزء پنج و شش قرآن کریم، برگزاری دوره آموزشی خبرنگاران با عنوان «هر مسجد یک خبرنگار» برای 78 نفر از سراسر استان، اجرای طرح شنبه های کتاب با هدف معرفی کتاب از سوی اعضاء کانون مساجد، برگزاری همایش مهدویت با استفاده از اساتید مجرب کشور در استان، برگزاری دوره های آموزش تئاتر مسجدی، برگزاری دوره های آموزشی مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری، توزیع اقلام فرهنگی به موکب های اربعین استان، تجلیل از کتابداران، توزیع کتاب به کتابخانه های کانون های مساجد دیار علویان، برگزاری نشست و تجلیل خانواده قرآنی، الگوی جامعه اسلامی و ... در این واحد، صورت گرفت.

 

وی، تاسیس هفت باب کانون فرهنگی هنری، تکمیل بانک اطلاعات 300 کتابخانه عمومی مساجد، تکمیل و بروزرسانی اطلاعات در سامانه بچه های مسجد از سوی مدیران به ویژه شرکت و ثبت فعالیت های مختلف و ارسال گزارش و بارگذاری بیش از یکهزار و 300 کانون در طرح ملی فهما (فرهنگ و هنر مساجد کشور)، آماده سازی فایل های آموزشی و کلیپ های متعدد جهت توجیه طرح فهما را از جمله برنامه های واحد ساماندهی و شبکه سازی ستاد استانی برشمرد.

 

حجت الاسلام علیخانی درخصوص حمایت های مالی این ستاد در زمینه های مختلف از کانون های مساجد طی سال گذشته بیان کرد: در حمایت از کانون های فعال در ثبت نام سامانه ی بچه های مسجد، حمایت کانون های جدید التاسیس، حمایت از مراکز خانه های نور، اجرای طرح تفسیر کوتاه جزء پنج و شش قرآن کریم، حمایت از فعالیت های قرآنی، اوقات فراغت تابستان، مناسبت های ملی و مذهبی، کتاب و کتابخوانی، طرح های بومی استان مازندران و حمایت از منتخبین طرح فهما در مرحله اول و ... مبلغ سه میلیارد و 253 میلیون و 744 هزار و 573 ریال در اختیار کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قرار گرفت.

 

وی با اشاره به حمایت های خودجوش و مجاهدانه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا، گفت: طبق گزارشات رسیده به ستادکانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، کمک های میلیونی از سوی اعضاء کانون های فرهنگی و هنری، خیرین و ... در زمینه تولید ماسک، گان، لباس مخصوص کادر درمانی، مواد ضدعفونی، تهیه و توزیع سبدهای معیشتی غذایی تاکنون برای مقابله با شیوع این مهمان ناخوانده، انجام شده که این فعالیت ها تا نابودی کامل ویروس کرونا، تداوم دارد.

 

حجت الاسلام علیخانی به طرح ملی فهما در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول کانون های مساجد در سال گذشته برای نخستین بار، اشاره کرد و افزود: هفت کانون فرهنگی و هنری مساجد مازندران در طرح ملی فهما بر اساس نظر داوران و کسب امتیازات خوبی را کسب کردند و خوش درخشیدند که امیدوار هستیم در سال جاری، پرچم کانون های مساجد این استان در ادامه طرح ملی فهما در اوج باشد.

 

وی گفت: کانون شهید گرائیلی مسجد النبی خرما کلا قائمشهر به عنوان رتبه برتر در رشته گفتمان سازی شعار سال با 18 هزار و 664 امتیاز و کانون منهاج مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) نکا به عنوان رتبه اول در رشته ترویج فرهنگ نماز با 12 هزار و 543 امتیاز، جز 18 کانون برتر کشوری در 18 رشته، معرفی شدند.

 

حجت السلام علیخانی افزود: کانون های  فرهنگی هنری اخلاص مسجد امیر المومنین (علیه السلام) قائمشهر در رشته فضای مجازی و رسانه با 17هزار و 859 امتیاز، امام خمینی(رحمت الله علیه) مسجد امام خمینی(رحمت الله علیه) نکا در رشته ایده های مسجدی با 12هزار و  230 امتیاز، شهدای خاص کلا مسجد مسلم بن عقیل آمل در رشته ساماندهی و شبکه سازی با 10هزار و 748 امتیاز، شهید صمصام طور مسجد جامع سیمرغ در رشته فیلم کوتاه با هفت هزار و 609  امتیاز و کانون سیدالشهداء(علیه السلام) مسجد امام حسن عسکری(علیه السلام) میرودپشت بابل در رشته اوقات فراغت با 12هزار و 692 امتیاز  به عنوان کانون های شایسته تقدیر، انتخاب شدند.

 

وی از معرفی اعضای شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان مازندران در سال گذشته خبر داد و گفت: اعضای شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با حکم سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای سیاستگذاری کانون های مساجد کشور منصوب شده اند و حجت الاسلام «محمدی لائینی»، نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رییس و حسین زادگان، نماینده عالی دولت و استاندار مازندران به عنوان نائب رییس شورا، عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورا و مدیر ستاد استانی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، مدیر کل تبلیغات اسلامی، مدیر حوزه های علمیه استان، فرمانده سپاه کربلا، شهردار مرکز استان اعضای این شورا  هستند که نخستین جلسه شورا به ریاست نماینده ولی فقیه در استان در اولین روزهای ورود ویروس کرونا در استان، تشکیل و تصمیمات ارزشمندی در این جلسه، گرفته شد.

 

حجت الاسلام علیخانی ضمن سپاسگزاری از تمام کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران و همچنین کارکنان ستاد کانون های مساجد دیار علویان که تلاش های شبانه روزی، مجاهدانه و فعال در سال گذشته داشتند برای آنها توفیقات بیشتر در سال جاری را از درگاه ایزد منان، خواستار شد.

پایان پیام/ 86