اعلام کمبود ظرفیت قبرستان مسلمانان توسط مدیر مسجد رم

اعلام کمبود ظرفیت قبرستان مسلمانان توسط مدیر مسجد رم

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
عبدالله رضوان، مدیر مسجد رم تاکید کرد: تقاضا برای دفن در قبرستان مسلمانان با بیماری کرونا افزایش یافته که شهرداری برای آن باید فکری بکند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «اکی»، «عبدالله رضوان»، دبیرکل مرکز فرهنگی اسلامی ایتالیا که به مسجد رم نیز معروف است، گفت: مساحت زمینی که به قبرستان مسلمانان در رم  اختصاص دارد، در حال پر شدن است و به دلیل افزایش تقاضا برای دفن اموات در دوران کرونا، ما مجبوریم از مرز خود خارج شویم.

 

وی افزود: روز گذشته سه مورد و امروز 11 مورد تقاضای دفن داشته ایم که بی سابقه بوده است و در آینده ما با مشکل مواجه خواهیم شد.

 

رضوان به شرایط موجود ویروس کرونا و بسته بودن مرزهای برخی کشورهای اسلامی اشاره کرد و از شهرداری رم خواست برای حل این بحران فکری بکند و منطقه ای دیگر را به احداث قبرستان جدید برای مسلمانان اختصاص دهد.

 

مدیر مسجد رم گفت: این قبرستان از سال 1974 میلادی احداث شده است و در شرایط کنونی باید به فکر احداث قبرستان دیگری برای مسلمانان باشیم.

 

مسجد رم، بزرگ ترین مسجد ایتالیا در پایتخت این کشور رم برای مسلمانان ایتالیا با مساحت کلی 30 هزار متر مربع که برای دوازده هزار نفر ظرفیت دارد، بنا شده‌ است.

 

مسجد رم در شمال این شهر در منطقه‌ای موسوم به پاریولی قرار دارد و مرکز اسلامی و فرهنگی ایتالیا نیز در مجموعه این مسجد قرار گرفته‌ است.

 

این مکان علاوه بر ملاقات برای فعالیت‌های مذهبی، خدمات فرهنگی و اجتماعی برای مسلمانان است. همچنین دارای کلاس‌های درس دینی، سالن مراسم عروسی، خدمات مراسم تشییع جنازه، تجلیل، نمایشگاه ها، کنوانسیون‌ها و سایر رویدادهای ضروری است.

پایان پیام/ 43