شرکت ۳۰۷ کانون مسجدی ایلام در رزمایش مواسات/ همکاری بچه‌های مسجد در گندزدایی مناطق محروم

شرکت ۳۰۷ کانون مسجدی ایلام در رزمایش مواسات/ همکاری بچه‌های مسجد در گندزدایی مناطق محروم

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام چراغی‌پور از اعلام آمادگی ۳۰۷ کانون مسجدی استان ایلام برای شرکت در رزمایش مواسات و همدلی خبر داد و گفت: ۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان نیز با ستاد ملی مبارزه با کرونا در ضدعفونی و گندزدایی مناطق روستایی همکاری دارند.

حجت الاسلام «علی چراغی پور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون های مساجد استان ایلام برای مشارکت با رزمایش «مواسات و همدلی»، اظهار کرد: فعالان کانون های مساجد استان ایلام بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به نیازمندان در آستانه ماه مبارک رمضان با هماهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان کمک های خود را برای این رزمایش واریز کردند و در این زمینه ۳۰۷ کانون مساجد استان برای کمک رسانی به افراد نیازمند و کسانی که به دلیل کرونا در کسب و کارشان دچار زیان شدند، اعلام آمادگی کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام تصریح کرد: جمع آوری مواد غذایی همچون برنج، روغن، رب، قند، شکر به همت کانون فتح این استان انجام و در مناطق حاشیه نشین ایلام توزیع شده است، ضمن اینکه به منظور مقابله با ویروس کرونا نیز فعالیت های گسترده ای به همت فعالین کانون های مساجد انجام می شود که توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده و ماسک در مناطق محروم از جمله این اقدامات است.

 

حجت الاسلام چراغی پور با اشاره به راه اندازی 10 کارگاه تولید ماسک در مناطق  مختلف استان ایلام به همت کانون های مساجد، افزود: کارگاه های تولید ماسک روزانه اقدام به تولید دو تا سه هزار ماسک و این اقلام بهداشتی را در مناطق پرجمعیت شهر ایلام توزیع می کنند. ضمن اینکه 50 کانون فرهنگی هنری مساجد استان با ستاد ملی مبارزه با کرونا در ضدعفونی و گندزدایی مناطق روستایی همکاری دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در آستانه ماه مبارک اقدام به ضدعفونی مساجد این استان خواهیم کرد، اگر چه به دلیل شیوع ویروس کرونا، درهای مساجد بسته است، اما در سه نوبت صدای اذان از بلندگوهای مساجد در ماه میهمانی خدا پخش می شود.

 

وی به فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با راه اندازی کانال اقدام به ارتباط گیری با جوانان و پاسخگویی به سوالات و شبهات شرعی آنها در فضای مجازی کرده ایم و در ماه مبارک رمضان نیز به سوالات شرعی و احکام آنها پاسخ می دهیم.

پایان پیام/ 40