بچه مسجدی ها رسم عیدی را به نفع کمک به نیازمندان برگزار می کنند

بچه مسجدی ها رسم عیدی را به نفع کمک به نیازمندان برگزار می کنند

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
مهدی صالحی نودژ گفت: هر ساله هم زمان با آغاز ماه رمضان رسم عیدی در روستای لاریان منوجان برگزار می‌شود اما امسال بچه مسجدی های کانون ابوذر لاریان می خواهند این رسم را به نفع کمک به نیازمندان برگزار کنند.

«مهدی صالحی نودژ» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: برگزاری رسم عیدی در روستای لاریان قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد و به این ترتیب است که در همین راستا هم زمان با ماه مبارک رمضان مراسم ختم قرآن کریم همراه با فاتحه خوانی و ختم صلوات برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان افزود: این مراسم که هر ساله به منظور خیرات و شادی روح اموات برگزار می شود هزینه هایی برای برگزار کنندگان بهمراه دارد.

وی در خصوص نحوه برگزاری مراسم عیدی ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان هر خانواده ۲۰ قاری قرآن کریم را به منزل خود دعوت کرده تا جلسه ختم قرآن کریم برگزار کند و در خاتمه سفره افطاری برای قاریان قرآن پهن می کند، سال گذشته برگزاری هر یک از این جلسات بیش از یک و نیم میلیون تومان هزینه داشت.

صالحی نودژ اضافه کرد: اما امسال به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری مراسم عیدی در منازل نیست بنابراین با مشارکت اعضای کانون تصمیم داریم در ماه رمضان با راه اندازی گروه های ۳۰ نفره روزانه چندین ختم قرآن کریم به نیت اموات برگزار کنیم و از خانواده بخواهیم هزینه مراسم عیدی را به ما پرداخت کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان عنوان کرد: این جلسات قرآن کریم از طریق فضای مجازی اطلاع رسانی شده و هر کدام از قاریان یک جز خوانده و به ما اطلاع می دهد.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این جلسات قرآن کریم ابراز کرد: در نظر داریم با جمع آوری هزینه های برگزاری این جلسات ختم قرآن کریم، سبدهای غذایی تهیه و در بین نیازمندان توزیع کنیم.

صالحی نودژ اظهار کرد: براساس آموزه های دینی و سیره اهل بیت علیهم السلام، باید به نیازمندان کمک کرد و با توجه به شرایط فعلی جامعه، افراد نیازمند بیش از پیش به کمک و یاری ما نیاز دارند پس می طلبد که به فکر همسایگان و اقوام تنگدست خود باشیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان تاکید کرد: همان طور که می دانید کرونا ویروس تهدیدی است که مردم را خانه نشین کرد اما ما برای این که فعالیت های کانون در ایام کرونایی ادامه یابد، یکسری برنامه هایی را برگزار کردیم.

وی عنوان کرد: در همین راستا با همکاری اعضای کانون روستا را ضدعفونی کرده و از طریق فضای مجازی، راه های پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را به مخاطبین آموزش دادیم.

صالحی نودژ ابراز کرد: به منظور ایجاد روحیه شادی و نشاط در بین مردم همزمان نیمه شعبان نیز با راه اندازی کاروان شادی اقدام به پخش مولودی کردیم و محله به محله و کوچه به کوچه با رعایت نکات بهداشتی ۵۰۰ بسته تبرکی را توزیع کردیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان اظهار کرد: در این بسته ها کاغذهایی با محتوای ختم یک جزء قرآن کریم، دعای سلامتی امام زمان (عج) و صلوات قرار داده شد تا مردم در این ختم های که به نیت سلامتی حضرت، رفع بلای کرونا و شادی روح شهدا و امام راحل و اموات بود، مشارکت کنند.
 
وی بیان کرد: همچنین به اسامی مهدی نیز هدایایی اهدا شد و هم زمان با شب نیمه شعبان نیز اقدام به نورافشانی کردیم.

پایان پیام/ 586