کانون فرهنگی حدیث، در ماهی که گذشت

کانون فرهنگی حدیث، در ماهی که گذشت

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
«کانون فرهنگی حدیث»، با حضور خودجوش و انقلابی خود در صف مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا سهم ویژه ای در مهار این ویروس منحوس در شهرستان گچساران داشته است.

خبرگزاری شبستان- گچساران: اعضای کانون فرهنگی هنری «حدیث» و پایگاه مقاومت بسیج «حضرت سلیمان(ع)» مسجدالنبی(ص) گچساران با استعانت از خداوند متعال سالهاست زیر پرچم اهل بیت (ع) در عرصه فرهنگی و مذهبی در حال فعالیت می باشند. امروز که شاهد وقوع بحرانی نادر در سطح جهان می باشیم، اعضای مسجدالنبی(ص) گچساران از اوایل اسفند ۹۸ همگام با نیروهای نظامی، دولتی، مردمی و جهادی پا در میدان مبارزه با شیوع ویروس منحوس (کووید۱۹) گذاشته و تا پایان زنجیره انتقال این ویروس و مساعد شدن وضعیت بحرانی فعلی تمام توان خود را برای رفع این نگرانی متمرکز خواهد کرد.

 

 

حضور خود جوش و مشتاقانه جوانان انقلابی و مجاهد در خط مقدم جبهه های دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، خصوصا کمک به بهبود سلامت جامعه در پی شیوع ویروس کرونا گوشه ای از مجاهدت ها و ایثارگری های جوانان رشید میهن را به جهانیان نشان دادند.

 

 

در روزهایی که کرونا ویروس به عنوان جنگ احتمالی (زیست محیطی) شرایط روانی خاصی در جهان ایجاد کرده بود جوانان انقلابی و مجاهد  «کانون حدیث» مسجدالنبی(ع) گچساران همگام با دیگر نهاد ها خطر را به جان خریدند و با حضور در ایستگاه غربالگری و تست کرونا به مبارزه با شیوع ویروس (کووید۱۹) پرداختند.

 

سیر صعودی انتقال ویروس موجب شد، طرح فاصله گذاری اجتماعی در تمام کشور به اجرا درآید و این امر باعث حضور خالصانه و مشتاقانه جوانان کانون فرهنگی و پایگاه بسیج در کمک رسانی به نیروهای مستقر در ایست بازرسی شد.

 



اعضای کانون فرهنگی هنری حدیث، در کنار نیروهای مردمی ، جهادی و بسیجی به همگان اثبات کردند که در دفاع از آرمان های انقلابی و جهادی ، به خصوص جبهه کمک به بهبود سلامت جامعه همیشه در خط مقدم هستند.

 

 

موجی از روحیه انقلابی و جهادی همچون ایثارگری ها و مجاهدت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در بین جوانان طنین انداز شده و با تلاش های شبانه و روزی درکنار دیگر نهاد های دولتی و نظامی به کمپین (ما کرونا را شکست می دهیم) پیوستند.

 

با گذر زمان خصوصیات بیشتری از ویروس کرونا ازجمله ماندگاری در هوا و ماندگاری آن روی سطوح  از تحقیقات پزشکی و آزمایشگاهی بدست آمد.
اعضای فعال کانون فرهنگی حدیث با رمز (یا زهرا ) عملیات ضدعفونی معابر و پارک های اطراف مسجد را از احتمال انتقال ویروس خنثی کردند.

 

با ایجاد گروه اهالی مسجدالنبی(ص) و تشکیل صندوق قرض الحسنه فعالیت های فرهنگی مسجد را در فضای مجازی تقویت کردند.
هرساله شاهد برنامه های شاد و متنوع اعیاد شعبانیه بودیم که از دیگر تبعات شیوع ویروس کرونا عدم برگزاری مراسمات مذهبی بود.

اما این امر باعث نشد بچه مسجدی های کانون حدیث از پای بنشینند.

 در نیمه شعبان‌ با لطف خداوند متعال، دست به کار شده و برای نذر سلامتی و تعجیل در فرج صاحب الزمان(عج) دو گوسفند به ارزش ۴۰ میلیون ریال قربانی کرده و گوشت قربانی آن را بین نیازمندان تقسیم کردند.

 

همچنین در همین روز به میمنت تولد امام زمان(عج) ۷۵ بسته کمک معیشتی شامل (روغن، برنج اعلا، ماکارونی، سویا، مرغ) به خانواده های مستحق و کسانی که به واسطه شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده بودند، توزیع شد.

 

 همراه با سبد ارزاق، بسته های فرهنگی شامل (احادیث و پیام های قرآنی ظهور آقا امام زمان(عج) و ترویج فرهنگ مهدویت در زندگی) به خانواده های کم بضاعت هدیه داده شد.

خانواده های فقیری که در روز تولد امام زمان(عج) در سخت ترین شرایط بحرانی زندگی، بسته های غذایی متبرک به نام صاحب الزمان(عج) را دریافت می کردند، بی شک آنرا هدیه ای از جانب مولایشان می پنداشتند که به واسطه مخلص ترین جوانان شهرشان به آنها پیشکش می شود.

 

در گام دیگر با بازرسی بعضی صنوف مواد غذایی از جمله (سوپرمارکتها نانوایی ها) با توجیه و توصیه های بهداشتی به فروشنده ها در جهت جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به یاری نیروهای بهداشت رفتند، به این امید که قدم ها ی شان مورد قبول درگاه الهی قرار بگیرد.

 

 

اما این پایان کار نبود..

با توجه به سفارش «مقام معظم رهبری» در خصوص رزمایش «کمک مومنانه» در ماه مبارک رمضان، اعضای کانون کمر همت بسته، درب همه منازل برای دریافت اطلاعات معیشت خانواده ها رفتند.

هم اکنون نیروهای پرشور کانون فرهنگی حدیث در حال جمع آوری کمک های مومنانه مردمی برای تهیه سبد کمک معیشتی ویژ ماه مبارک رمضان می باشند.

همچنین از جمله اقدامات کانون در راستای جمع آوری کمک های مردمی و فعالیت های فرهنگی مربوط به ماه مبارک رمضان تشکیل گروه اهالی مسجد در فضای مجازی می باشد.

اختصاص بخشی از هزینه های برگزاری مراسمات مربوط به ماه مبارک رمضان به رزمایش کمک مومنانه از دیگر تدابیر هیئت کانون فرهنگی حدیث و همکاری هیئت امنا مسجد النبی بوده است.

 

 

و این حکایت عاشقی هم چنان ادامه دارد...

پایان پیام/ 685