توجه به مجاوران محروم مساجد، اولویت بچه‌های مسجد است

توجه به مجاوران محروم مساجد، اولویت بچه‌های مسجد است

تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام سبزه‌کار گفت: در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی طرح مواسات در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای فهما، حجت‌الاسلام «ابراهیم سبزه کار» از اجرای طرح مواسات در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در راستای احیای کارکردهای مسجد و تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی در روز نیمه شعبان بر مواسات و همدلی و دستگیری از اقشار آسیب پذیر جامعه و خصوصا خانواده‌های آبرومند که در اثر ویروس کرونا  دچار آسیب شده اند، طرح مواسات با محوریت کانون فرهنگی هنری شهید حاج قاسم سلیمانی مسجد قبا بیرجند و با همکاری و مساعدت مسجد مقدس جمکران، برنامه سمت خدا، کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم و سایر خیرین اجرا شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: در این طرح ۳۰۰ بسته گوشت گوسفندی برای سلامتی آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه و دفع بلا، بین ۳۰۰ خانواده نیازمند محله مهرشهر بیرجند توزیع شد. این دومین مرحله توزیع بسته های حمایتی است که به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی و با مدیریت کانون فرهنگی هنری شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا می شود. مرحله اول آن در روز نیمه شعبان با توزیع ۳۱۳ بسته غذایی و بهداشتی بین نیازمندان صورت گرفت.

 

وی از تداوم این طرح در استان خبر داد و افزود: در این ایام شیوع کرونا شاید برخی از کارکردهای مساجد مثل نماز جماعت و جمعه، مناسبت‌های ملی و مذهبی و... تحت‌الشعاع قرار گرفت اما توجه به مجاوران مسجد به ویژه اقشار ضعیف و آبرومند یکی از اولویت‌های اصلی بچه‌های مسجد است.

 

حجت‌الاسلام سبزه‌کار از قربانی کردن ۴۲ گوسفند برای سلامتی امام زمان عج الله تعالی فرجه و دفع بلا به خصوص ویروس کرونا خبر داد و گفت: این اقدام در ماه رجب و نیمه شعبان نیز با همکاری کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری «سلام‌الله علیها» قم صورت گرفت که در ماه رجب 10 رأس قربانی و در ماه شعبان 32 راس قربانی انجام شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در رابطه با اقدامات جهادی کانون‌ها در خط مقدم مقابله با کرونا، گفت: از روزهای اول شیوع کرونا ویروس در کشور کانونهای فرهنگی هنری مساجد در کنار مردم و کادر پزشکی بوده و هستند. ضدعفونی کردن معابر، اماکن عمومی، مساجد، توزیع بسته‌های بهداشتی ، فرهنگی، آموزشی، حمایتی و ...از جمله اقداماتی بوده که توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان صورت گرفته است.

 

سبزه کار در خانه ماندن و همکاری با عوامل بهداشتی را از مهمترین عوامل قطع زنجیره این مهمان ناخوانده دانست و گفت: کانون های مساجد در اطلاع رسانی عمومی در این خصوص از طریق فضای مجازی و سایت بچه‌های مسجد و همچنین نصب بنر و پوستر در مساجد و اماکن عمومی پیش قدم بوده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از لغو برنامه های کانونها تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از اولین روزهای شیوع کرونا ویروس برنامه های خود را از طریق فضای مجازی و سایت بچه‌های مسجد دنبال و پیگیری می کنند.

 

وی در پایان از همه خیرین به ویژه کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم، مسجد مقدس جمکران، برنامه سمت خدا و همه واسطین خیر که در جمع آوری، تهیه و توزیع بسته های حمایتی کمک کردند تشکر و قدردانی و بر تداوم این همکاری‌ها تاکید کرد.

 

 

پایان پیام/ 9