طرح ۲۰‌ بندی فعالیت مساجد پاکستان در ماه مبارک رمضان

طرح ۲۰‌ بندی فعالیت مساجد پاکستان در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
دولت پاکستان برای مقابله با ویروس کرونا یک طرح ۲۰ بندی را برای اقامه نماز در مساجد تعیین کرده و آن را در طول ماه رمضان اجرا می‌کند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «الوفد»، در سایه تلاش برای مقابله با ویروس کرونا، «عارف علوی»، رئیس جمهوری پاکستان با مجلس علمای پاکستان نشستی را در خصوص وضعیت مساجد در ماه مبارک رمضان برگزار کردند.

 

روزنامه «دون» پاکستان نوشت: در این نشست در جهت حضور نمازگزاران در مساجد در طول ماه رمضان 20 بند تعیین کردند. یکی از این بندها شامل برداشتن فرش های مساجد و تشویق نمازگزاران به آوردن سجاده شخصی برای خود است.

 

همچنین تیم ویژه مراقبت در مساجد حضور خواهند داشت تا هر فردی از فرد دیگر یک متر فاصله داشته باشد.

 

این روزنامه نوشت: این تیم همچنین مراقب است تا افراد به یکدیگر دست ندهند و با یکدیگر مصافحه نکنند. بر اساس این بندها، نمازگزاران باید ماسک داشته باشند و افراد بیمار و مسن حق ورود به مساجد را ندارند.

 

همچنین، در این طرح آمده است که نماز در صحن های مساجد بزرگ اقامه شود و مردم، نماز تراویح را در منزل بخوانند و در منزل اعتکاف کنند.

 

بنابراین گزارش، توزیع وعده های سحری و افطاری در داخل مساجد نیز ممنوع است.

 

این روزنامه در ادامه نوشت: مدیریت مساجد با پلیس برای اجرای این طرح همکاری خواهند کرد و دولت نیز بر این امر نظارت می کند تا تمامی بندها در ماه رمضان در مساجد اجرا شود.

پایان پیام/ 43