مساجد در مقابله با کرونا خوش درخشیدند/ لزوم توجه به کارگران فصلی در قرارگاه مواسات و همدلی

مساجد در مقابله با کرونا خوش درخشیدند/ لزوم توجه به کارگران فصلی در قرارگاه مواسات و همدلی

تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام معراجی تاکید کرد: مساجد در شناسایی و تامین نیازهای افراد آسیب‌دیده از شیوع کرونا به ویژه کارگران فصلی دقت کافی داشته باشند و به فهرست نیازمندان موجود و قبلی خود اکتفا نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مهدی معراجی» در نشست ائمه جماعات مساجد فعال در مقابله با ویروس کرونا که امروز (یک شنبه، ۳۱ فروردین ماه) در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع)(واقع در خیابان سیامکی، کوچه ششم) برگزار شد با تشکر از همکاری ائمه جماعات مساجد در اجرای پروتکل های بهداشتی، اظهار کرد: مساجد در مقابله با ویروس کرونا خوش درخشیدند و شاهد اهتمام جدی تمام فعالان مسجدی در این عرصه هستیم.
 
 
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید محلاتی (ره) افزود: تشکیل گروه های جهادی و استمرار فعالیت گروه های موجود و نهادهای مختلف به ویژه پایگاه های مقاومت بسیج، موجی از خدمت رسانی در مقابله با ویروس کرونا را در کشور ایجاد کرد.
 
 
وی در ادامه به تعطیل شدن موقت‌ نماز جماعت در مساجد، گفت: الحمدالله مساجد در این زمینه نیز همکاری خوبی داشتند و ظهرها و شب ها اذان از مساجد پخش می شود‌.
 
 
معراجی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در نیمه شعبان امسال درباره ایجاد رزمایش همدلی و مواسات در کشور، اظهار کرد: مساجد در این زمینه نیز فعال شده اند البته باید به کسانی که پیش از شیوع ویروس کرونا آبرومندانه زندگی می کردند  اما طی یکی دو ماه اخیر بی کار شده اند یا درآمدشان بسیار کاهش یافته است، توجه ویژه کنند.
 
 
وی افزود: مساجد در شناسایی و تامین نیازهای چنین افرادی به ویژه کارگران فصلی دقت کافی داشته باشند و به فهرست نیازمندان موجود و قبلی خود اکتفا نکنند.
 
 
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید محلاتی (ره) تهران به توزیع وسیع بسته های ارزاق و بهداشتی توسط مسجدی ها در نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: مسجدی ها این روند را در رزمایش و قرارگاه همدلی و مواسات به مناسبت ماه مبارک رمضان تداوم بخشند.

پایان پیام/ 397