فعالیت ضد کرونایی بچه های مسجد از تولید ماسک تا پخت ۲۴۰کیلو مربا

فعالیت ضد کرونایی بچه های مسجد از تولید ماسک تا پخت ۲۴۰کیلو مربا

تاریخ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
خناری با بیان اینکه کارگاه تولیدی ماسک روستای سراجکلا اولین خیاطی تولید کننده اقلام بهداشتی این منطقه بوده که در پی شیوع کرونا توسط خواهران بسیجی و عضو کانون شهید اسماعیلی راه اندازی شده، گفت: روزانه ۲هزار و ۵۰۰ماسک در این کارگاه تولید می شود.

«علی خناری» امروز(یکم اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری ضمن تشریح اقدامات اعضای کانون فرهنگی هنری شهید اسماعیلی روستای سراجکلا شهرستان قائمشهر در بحث مقابله با کرونا اظهار کرد: بچه های مسجد این روستا تاکنون 13مرحله سطح روستای سراجکلا و سایر روستای همجوار را ضدعفونی و گندزدایی کردند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید اسماعیلی روستای سراجکلا شهرستان قائمشهر با بیان اینکه نانوایی ها، مساجد، اماکن مذهبی، سوپر مارکت ها، مغازه ها، منازل مردم، معابر و خیابان های روستاها توسط فعالان مسجدی ضدعفونی شده و این روند تا ریشه کنی کرونا ادامه دارد، افزود: مقداری محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح به همت مردم، خیرین،پایگاه مقاومت بسیج، شورا و دهیار روستای سراج کلا خریداری و در بطری های 1.5لیتری جانمایی شده و بزودی در بین اهالی روستا توزیع می شود.

 

وی با بیان اینکه کارگاه تولیدی ماسک روستای سراجکلا اولین خیاطی تولید کننده اقلام بهداشتی این منطقه بوده که توسط خواهران بسیجی و اندیش کده آفاق راه اندازی شده، گفت:  روزانه حدود 25نفر از خواهران با حضور در این کارگاه 2هزار و 500ماسک تولید می کنند.

 

*تولید گان بیمارستانی در دستور

خناری از تغییر خط تولید این کارگاه در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: تلاش داریم به جهت نیاز کادر درمانی به گان بیمارستانی، تولید ماسک را متوقف و از این پس گان تولید و در اختیار بیمارستان ها قرار دهیم.

*فعالیت 40فعال مسجدی درجبهه مبارزه با کرونا

وی با بیان اینکه تقریبا 40نفر از اعضای کانون فرهنگی هنری شهید اسماعیلی روستای سراجکلا شهرستان قائمشهر بصورت عملیاتی و ثابت در جبهه مبارزه با کرونا حضور دارند، یادآورشد: همچنین با همکاری خانه بهداشت این روستا تعدادی بروشور شامل نکات آموزشی و بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا تهیه و بین مردم توزیع شد.

خناری به تعطیلی برخی کسب و کارها به جهت شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: به همت بچه های مسجد تعدادی سبد کالا به ارزش تقریبا هر سبد 150هزار تومان و 300هزار تومان تهیه و بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

*پخت 240کیلو مربا برای نیازمندان

وی از اقدام خیرخواهانه اهالی روستای سراجکلا برای پخت 240کیلو مربای هویچ خبر داد و افزود: این مرباها در اختیار سپاه قائمشهر قرار گرفت تا بین نیازمندان توزیع شود.

*به دنبال ایجاد فضای باز آموزشی با رعایت بهداشت هستیم

خناری به تعطیلی مدارس درپی شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: تلاش داریم با همراهی امام جماعت مسجد روستا محلی در فضای باز برای ورزش نوجوانان ایجاد شود تا دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی ساعتی را از آموزشی های فرهنگی، دینی، تربیتی و ورزشی بهره مند شوند.

 

*توزیع سبد معیشتی در اول و نیمه رمضان

وی از توزیع سبد معیشتی در راستای لبیک به منویات رهبری بین نیازمندان خبر داد و افزود: این بسته ها در 2مرحله اول و نیمه ماه رمضان بین مردم توزیع خواهد شد.

خناری به تعطیلی مسجد به جهت شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: تلاش داریم اذان و نیایش های ماه رمضان به ویژه شب های قدر بصورت زنده از بلندگو مسجد محل پخش شود.

 

پایان پیام/ 286