تولید روزانه ۳ هزار ماسک در کانون رحمت‌للعالمین نمونه‌ای از لبیک کانون‌های مساجد به ولایت است

تولید روزانه ۳ هزار ماسک در کانون رحمت‌للعالمین نمونه‌ای از لبیک کانون‌های مساجد به ولایت است

تاریخ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با اشاره به راه‌اندازی خط تولید روزانه ۳ هزار ماسک به همت کانون فرهنگی هنری‌ رحمت‌للعالمین مسجد ثارالله(ع) استان ایلام،گفت: این اقدام نمونه‌ای از خدمت‌گذاری و لبیک اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به ولایت است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، با صدور پیامی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» خط تولید روزانه سه هزار ماسک، به همت اعضای کانون فرهنگی هنری رحمت‌للعالمین مسجد ثارالله استان ایلام آغاز به کار کرد.

 

متن پیام رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«فَآتاهُمُ اللَّهُ ثَوابَ الدُّنْیا وَ حُسْنَ ثَوابِ الآْخِرَةِ وَ اللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ» خداوند ثواب و بهترین پاداش آخرت را به آنها (احسان کنندگان) داد؛ (زیرا) خداوند نیکوکاران را دوست می دارد. سوره مبارکه آل عمران آیه 148»

 

مسجد در طول تاریخ پایگاه انسان‌سازی، بصیرت‌افزایی، وحدت امت اسلامی، بسیج امت خداجو، تبلور فرهنگ و هنر ناب متکی به آموزه‌های دینی، کانون هم‌افزایی آحاد مردم در جهت مقابله با آلام و به طور کلی بستر اصلی ایجاد تمدن اسلامی بوده است.

 

شکوه، عظمت، قداست و وجوه کارکردی مساجد آن را از سایر عبادتگاه‌ها متمایز می‌سازد، که در جهت ایجاد وحدت و همبستگی در میان توده های مردم و بسیج قشرهای مختلف برای مقابله با ظلم و استبداد، در جریان انقلاب شکوهمند اسلامی تجلی پیدا کرد؛ در نتیجه به واسطه همین وجوه اساسی و ذاتی مساجد که در درون دین مبین اسلام نهادینه شده است، مردم مومن و انقلابی ایران، از مساجد به عنوان سنگر و پایگاه مبارزات خویش علیه ظلم و استبداد استفاده کردند. بدون شک این مکان مقدس الهی مرکزی برای پاسخگویی به نیازها و مقتضیات زمانی خود بوده و همواره همانند شبکه‌ای گسترده و قوی در همه نقاط شهری و روستایی کشور به عنوان سنگرگاه اصلی مردم و با همت خود مردم، ابتکار عمل را در دست گرفته است که نمونه بارز و تأثیرگذار آن را در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سپس جنگ تحمیلی و بسیج نیروهای مردمی با محوریت این مکان مقدس شاهد بودیم.

 

اینک کشور عزیز ما گرفتار ویروس منحوس کرونا شده است و متاسفانه تعداد زیادی از هموطنانمان را به واسطه همه‌گیری این بیماری از دست دادیم. پس از شیوع این بیماری، گروه‌های جهادی و مسجدی به صورت خود جوش و با تکیه بر آموزههای وحیانی اسلام دوشادوش مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، دست به کار شدند تا همچون دیگر مقاطع تاریخی انقلاب اسلامی، در متن و بطن جامعه و در خط مقدم مقابله با این بیماری باشند. به تعبیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی)، کشور ما در طول بیش از چهل سال گذشته، مصائب و مشکلات سخت‌تر و خطیرتر از بروز این بیماری را با همت مردم مومن و هوشیار پشت سرگذاشته است.

 

امروز نیز با تلاش و کوشش همه مردم ایران اسلامی و جوانان برومند کانونی که مسجد و کتاب الله را کانون فعالیت‌های خداپسندانه قرار داده اند، ان‌شاءالله به زودی بر این بیماری فائق می‌شویم. خدا را سپاسگزاریم که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی توانستیم با تلاش خستگی‌ناپذیر اعضای شریف، خدوم و جهادگر کانون فرهنگی هنری رحمت‌للعالمین مسجد ثارالله استان ایلام خط تولید روزانه 3 هزار ماسک را در این استان سرافراز افتتاح کنیم.

 

ضمن تقدیر و تشکر فراوان از اعضای جهادگر این کانون فرهنگی هنری که کاری بزرگ و ماندگار را در راستای خدمت به مردم به سرانجام رساندند، از خداوند متعال دوام توفیقات تمام خادمان مساجد در سراسر کشور را خواستارم.

 

امیدوارم این حرکت خداپسندانه و ماندگار جوانان خداجوی کانون فرهنگی هنری رحمت‌للعالمین مسجد ثارالله استان ایلام که یادآور رشادت‌ها و ایثار مردمان آن خطه در طول 8 سال دفاع مقدس است، الگو اعضای کانون‌های فرهنگی هنری در سراسر کشور باشد که قطعا چنین نیز هست.

با توکل به خداوند لایزال جهت توسعه پایدار و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره موفق و موید باشید.

 

 

                                                                                                                                                  حبیب رضا ارزانی

                                                                                                                                       مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی

                                                                                                                                    کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور

 

پایان پیام/ 9