برنامه‌های انگیزشی مسجد «منچستر» برای روزه‌داران در قرنطینه کرونایی

برنامه‌های انگیزشی مسجد «منچستر» برای روزه‌داران در قرنطینه کرونایی

تاریخ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
مسجد «مکی» در منچستر انگلیس کلاس‌ها و برنامه‌های آموزشی مجازی را به منظور تجربه رمضان منحصر به فرد در شرایط قرنطینه را برای روزه‌داران تدارک دیده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «  manchestereveningnews »،با اعلام این خبر که اقدامات مربوط به قرنطینه حداقل برای سه هفته دیگر در انگلیس ادامه پیدا خواهد کرد دیگر کاملا مشخص است که مسلمانان باید ماه رمضان را در شرایط قرنطینه آغاز کنند.

 

حالا مسلمانان انگلیس باید خود را با شیوه های جدید روزه داری،اقامه نماز و خودسازی در ماه مبارک رمضان تطبیق دهند.

 

«فهیم علی»،متولی مسجد «مکی» در «لانگ سایت» منچستر در این باره می گوید: مسجد مکی در حال آماده کردن خود و روزه داران برای برگزاری یک رمضان منحصر به فرد در شرایط شیوع ویروس کرونا است.

 

وی افزود:این شرایط برای همه گیج کننده و غریب است اما ما این مسئله را درک می کنیم که قرنطینه به نفع کل جامعه است و ما هم وظیفه داریم خود را با این شرایط تطبیق دهیم.

 

علی همچنین گفت:قبل از اجرایی شدن دستورالعمل های قرنطینه ما توضیح دادیم که شرایط چگونه خواهد بود و مردم را برای ورود به رمضان آماده کردیم.

 

متولی مسجد مکی تاکید کرد: برای فائق آمدن بر این حقیقت که همه مساجد تعطیل هستند مسجد مکی هر روز عصر کلاس های آنلاین هفتگی خود را از طریق اپلیکیشن «زوم» هم برای بزرگسالان و هم کودکان برگزار می کند.

 

این کلاس ها در کنار سایر فیلم های انگیزشی از طریق «یوتیوب» نیز بصورت آنلاین به اشتراک گذاشته می شوند.

 

«فرضه فهیم»، معلم قرآن و یکی از دواطلبان برای برگزاری کلاس های آنلاین در مسجد مکی هم در این باره می گوید:بسیاری از کودکان از از تاثیری که قرنطینه بر روی ماه رمضان می گذارد آگاه هستند و خود را برای آن آماده کرده اند.

پایان پیام/ 7