پویش مجازی «کودک قرآنی» اجرا می‌شود

پویش مجازی «کودک قرآنی» اجرا می‌شود

تاریخ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام کلات پور، با اشاره به برگزاری پویش «کودک قرآنی» در فضای مجازی، از مشارکت اعضای کودک و نونهال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مخاطبان اصلی این مسابقه در ماه مبارک رمضان خبر داد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما، حجت الاسلام «افشین کلات‌پور»، با اشاره به وضعیت کنونی و ضرورت پیگیری فعالیت ها و برنامه های دینی، فرهنگی و هنری در فضای مجازی، گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه برنامه های مختلفی را در قالب پویش های قرآنی، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی ویژه ماه مبارک رمضان با همکاری دستگاه های مختلف فرهنگی استان برگزار می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، به اهمیت «پویش ملی در خانه بمانیم» برای قطع زنجیره انتقال کرونا اشاره کرد و گفت: تأکید ما در اجرای ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان و ایام روزه داری مردم مومن و ولایت مدار استان بر پرهیز از تجمعات و پیگیری فعالیت ها و برنامه های مرتبط در گستره فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.

 

وی در ادامه از مشارکت بچه های مسجد در «پویش کودک قرآنی» خبر داد و اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، این مسابقه قرآنی را در آستانه ماه مبارک رمضان به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می کند.

 

حجت الاسلام کلات پور، با بیان اینکه قریب به یک چهارم از جمعیت 30 هزار نفری اعضای کانون های فرهنگی را مساجد استان کرمانشاه را کودکان و نونهالان تشکیل می دهند، ابراز کرد: این پویش قرآنی ویژه رده های سنی نونهالان (4 تا 7 سال) و کودکان (7 تا 12 سال) است.

 

وی بیان کرد: پویش کودک قرآنی با هدف آشنایی هر چه بیشتر کودکان با مفاهیم و مضامین کتاب آسمانی اسلام و علاقه‌مندی بیشتر آنان به آیات نورانی قرآن مجید برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با بیان اینکه بچه های مسجد سهم قابل توجهی در این پویش قرآنی خواهند داشت، اعلام کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه باید یک فیلم ۱ تا ۲دقیقه‌ای با گوشی تلفن همراه از کودک‌ خود در حین قرائت قرآن  با جلوه های زیبای ماه مبارک رمضان تهیه کنند و آن را به صفحه اینستاگرام به نشانی kermanshah_farhang ارسال کنند.

 

 

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این پویش قرآنی پس از تهیه کلیپ باید آن را با درج هشتک #کودک_قرآنی در صفحه شخصی خود منتشرکرده و ضمن ارسال کلیپ و فالو کردن صفحه؛ kermanshah_farhang را در پایین پست خود تگ کنند.

 

حجت الاسلام کلات پور، در پایان با بیان اینکه به نفرات اول تا سوم، جوایز نفیسی اهداء مى شود، خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار تا ٣٠ اردیبهشت ماه است.

پایان پیام/ 9