همت جهادی بچه های مساجد استان زنجان در اجرای طرح ملی «راهکار»

همت جهادی بچه های مساجد استان زنجان در اجرای طرح ملی «راهکار»

تاریخ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت الاسلام«محمد نقی یارمحمدی» از اجرای طرح ملی«راهکار» همزمان با ماه مبارک رمضان در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان خبر داد.

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: با شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی که برای برخی از خانواده های آسیب پذیر جامعه ایجاد شد، مقام معظم رهبری در سخنانی به مناسبت نیمه شعبان عموم مردم را به کمک مومنانه برای دستگیری از نیازمندان و مشاغل آسیب دیده از این ویروس دعوت کردند.

 

حجت الاسلام محمد نقی یارمحمدی ادامه داد: در همین راستا طرح ملی «راهکار» که برگرفته از حرف اول کلماتی است که رهبری در بیانات خود به آن اشاره داشتند که شامل «رزمایش»، «ایمان»، «همدلی»، «کار»، «ایثار» و«رمضان» می‌شود، در بین کانون های مساجد کشور اجرا می شود.

 

به گفته وی، این رزمایش در راستای لبیک به فرمایشات رهبری است و کانون های مساجد استان زنجان هم آمادگی خود را برای اجرای این طرح اعلام می کند.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه طرح ملی راهکار از ابتدای ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد استان زنجان اجرا می شود، ادامه داد: به همین منظور فعالیت های مربوط به کانون های مساجد در این ماه پرفضیلت در قالب سخنرانی با موضوعات این ماه عزیز، ادعیه و ارائه مطالب محتوایی از ماه مبارک رمضان در بستر فضای مجازی اجرا می شود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه طرح ملی فهما بستری برای به اشتراک گذاشتن برنامه های کانون های مساجد سراسر کشور است، تصریح کرد: به همین منظور تمام فعالیت های مربوط به بچه های مساجد استان زنجان همچون طرح های قرآنی، برنامه های ویژه لیالی قدر، اقدامات جهادی بچه های مساجد استان در روزهای کرونایی و مسابقات کتابخوانی در این بستر به اشتراک گذاشته می شود.

 

حجت الاسلام یارمحمدی با بیان اینکه همه ساله در ماه مبارک رمضان سفره های افطاری پهن می شد، گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد، هزینه سفره های افطاری در قالب بسته های غذایی و ارزاق در بین نیازمندان توزیع می شود.

پایان پیام/ 73