انعقاد تفاهم همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد با سه نهاد قرآنی

انعقاد تفاهم همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد با سه نهاد قرآنی

تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شورای عالی قرآن، مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران، مرکز رسیدگی به امور مساجد و سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه  مسجد و کانون های مساجد، مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری فیمابین شورای عالی قرآن، مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران، مرکز رسیدگی به امور مساجد و سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام «سیدناصرالدین نوری زاده» با اشاره به اینکه مراسم امضای تفاهم نامه در آستانه ماه مبارک رمضان و به دلیل اهمیت قرآن و مساجد که بهترین پایگاه برای فعالیت های قرآنی هستند، برگزار شد،گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است. مهمترین ارکان این انقلاب توصیه‌های قرآنی و درس هایی است که از اهل بیت عصمت و طهارت (ع)  به ما رسیده است که آنها هم متاخذ از آیات الهی است. در انقلاب اسلامی مهمترین رکن آیه های قرآن است. از طرفی بهترین محل برای فعالیت های قرآنی مساجد هستند.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: در طول این سال‌ها کارهای جسته و گریخته‌ بسیاری انجام شده است، اما بهتر است؛ نهادهایی که در حوزه قرآنی فعالیت می کنند، در کنار یکدیگر قرار بگیرند و یک نوع هم افزایی انجام دهند. تا بتوانیم به بهترین شکل و با بهترین کیفیت و تقسیم مسئولیت ها حق قرآن را ادا کنیم.

 

حجت الاسلام نوری زاده در ادامه گفت: ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی یک ظرفیت بی بدیل است. وجود قاریان عالی و اساتید مبرز در حوزه قرآن و جلسات خوب و تاثیر گذار و حافظان و قاریانی که این سازمان تربیت کرده‌ نشان از تلاش های مستمر است و این امر به مقصودی که مورد نظر این تفاهم نامه است کمک خواهد کرد.

 

وی همچنین به ظرفیت قرآنی اوقاف بسیج و مرکز رسیدگی اشاره کرد و گفت: ما بایستی با توجه به جایگاه قرآن و عظمت و ارزش آن برایش سرمایه‌گذاری کنیم. اگر تمام هم و غم و سرمایه‌های مان را در رابطه با این کتاب مصروف بداریم باز هم حق این کتاب ادا نشده است. امید است که از همه ظرفیت هایی که در اختیار داریم در این راه استفاده کنیم.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: بنای این مرکز برای این است که در مساجد قرآن خوانده شود. مساجد بر محور قرآن و دعا و مناجات و عبادت پروردگار شکل گرفته است به عبارتی؛ فعالیت های اصلی در مسجد فعالیت های قرآنی است. وقتی کار در استان تهران به صورت پایلوت شروع شود این امر به سایر استان‌ها نیز تعمیم پیدا خواهد کرد.

 

وی گفت: یک ششم جمعیت کل کشور در تهران است و یک سوم اثرگذاری هر فعالیتی در تهران صورت می گیرد. یعنی در تهران هر اتفاقی بیفتد یک سوم کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

وی افزود: در حوزه محتوایی سازمان تبلیغات اسلامی و مراکز دیگر ، فعالیت بی‌بدیلی می‌توانند داشته باشند. این ظرفیت اکنون حاصل شده است. کنار هم قرار گرفتن سازمان اوقاف با مدیریت حجت الاسلام خاموشی، سازمان تبلیغات با مدیریت حجت الاسلام قمی، شورای سیاستگذاری با مدیریت حجت الاسلام حاج علی اکبری, دارالقرآن الکریم با مدیریت حجت‌الاسلام مهدی اخوان و آقای سیدعلی سرابی قائم‌مقام شورای عالی قرآن ، این فرصت را بوجود آورده تا فعالیت های قرآنی خوبی در کشور انجام شوداین همسویی و همفکری فرصت خوبی است.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه قرآنی یک مطالبه بسیار جدی است گفت: طلب کردن ۲۰ میلیون حافظ قرآن مستلزم این است که ما یک حرکت جدی در حوزه قرآن داشته باشیم. مخصوصا در مساجد.

 

وی با اشاره به کرسی های تلاوت در مساجد که بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری صورت گرفته، افزود: اکنون مساجد به عنوان یک جایگاه و پایگاه آماده است که امام جماعت، هیئت امنا و خادم و از همه مهم‌تر مخاطب دارد.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۵ نهاد در حوزه مسجد فعالیت می‌کنند گفت: بهتر است که همه‌‌ی هم و غم ما قرآن و برنامه‌های قرآنی شود و نگران بودجه ها و برنامه ها نباشیم. خداوند متعال می فرمایداِن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُماگر من را یاری کنید شما را یاری می کنم.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: جمع ما برای ارائه آمار و اینکه چه نامی مطرح شود دور هم جمع نشده. ما دور هم گرد آمده ایم تا درخواست مقام معظم رهبری در حوزه قرآن را پاسخگو باشیم و به آن جامه عمل بپوشانیم.

 

پایان پیام/ 40