اجرای طرح «۳۰ شب، ۳۰ قربانی» به همت اعضای کانون «شهید ابراهیم هادی»/توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در مناطق محروم

اجرای طرح «۳۰ شب، ۳۰ قربانی» به همت اعضای کانون «شهید ابراهیم هادی»/توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در مناطق محروم

تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
ضرغامی با بیان‌اینکه اعضای کانون «شهید ابراهیم هادی» در دستگیری از نیازمندان و افراد بی‌بضاعت در طول سال اقدامات بسیاری انجام می‌دهد، گفت: اجرای طرح «۳۰ شب، ۳۰ قربانی» در ماه مبارک رمضان از اقدامات این کانون در رزمایش مواسات و همدلی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی که به مناسبت نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) انجام دادند، بر اجرای رزمایش مواسات و خدمت مومنانه در ماه مبارک رمضان برای رسیدگی به وضعیت محرومان و نیازمندان و آسیب دیدگان اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، تاکید کردند.

 

در راستای عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری بسیاری از مساجد و کانون های فرهنگی هنری مسجدی بلافاصله وارد میدان عمل شدند تا به نحوی در آستانه ماه میهمانی خدا و در شرایطی که بسیاری از اقشار دچار آسیب اقتصادی شده اند، یاری رسان آنها باشند و برخی دیگراز مساجد و کانون های  فرهنگی هنری مساجد که از بدو تاسیس و شکل گیری رویکرد و نگاهشان رسیدگی به نیازمندان و محرومین بوده است، در شرایط حاضر سعی کردند، برنامه ها و رویکردهای قبلیشان را تقویت کنند. یکی از این کانون فرهنگی هنری شهید ابراهیم هادی  مسجد امیرالمومنین(ع) واقع درشهرک شهید فکوری میدان آزادی است،که توانسته با برنامه های جذاب زمینه حضور کودکان و نوجوانان به مسجد را فراهم کند، این کانون فرهنگی هنری سال 96 با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران فعالیت خود در جوار مسجد امیرالمومنین(ع) این شهرک را کسب کرد و از برگزاری یادواره شهدا، کارگاههای ازدواج آسان، دوشنبه های علوی تا طرح یاران ولایت و خیریه ایتام و کمک به نیازمندان از برنامه های شاخص این کانون فرهنگی هنری است.

 

«شریعت ضرغامی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان پیرامون برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید ابراهیم هادی در رابطه با مهار ویرس کرونا اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا فعالین کانون شهید ابراهیم هادی با همکاری گروههای جهادی منتظران موعود متشکل از بسیجیان برادر و خواهر واهالی مجتمع شهید فکوری، کسبه های محل و نیز گروههای مختلف خیریه امیرالمومنین(ع) برای مهار ویروس کرونا وارد عمل شده و با دوخت ماسک با همکاری هسته مرکزی مدافعان سلامت فعالیتشان را آغاز و روزانه از 900 ماسک تا 5 هزار ماسک تولید می کنند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید ابراهیم هادی مسجدحضرت امیرالمومنین(ع) بیان کرد: همچنین  در شرایطی که مهدهای کودک تعطیل هستند در سالی که به عنوان جهش تولید نامگذاری شده است با همکاری 12 مدیر و مربی مهد کودک، گروه جهادی یاوران سلامت را تشکیل داده و اقدام به تهیه و تولید ماسک در چند مرحله می کنیم. ضمن اینکه با تهیه و تولید موادضدعفونی اقدام به توزیع این اقلام بهداشتی در چند مرحله در 2200 واحد مسکونی شهرک شهید فکوری شده است.

 

 ضرغامی به توزیع رایگان ماسک به تعداد خانواره های مجتمع شهید فکوری اشاره کرد و گفت: مرحله دیگر تهیه و تولید ماسک با همکاری کانون منتظران موعود صورت می گیرد که پس از تولید ماسک ها در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد که این ماسک ها ضمن اینکه استریل شده هستند، با قیمت پایین به فروش می رسند. همچنین کانون شهید ابراهیم هادی با همکاری گروه مدافعان سلامت و خیرین اقدام به توزیع ماسک در مناطق حاشیه ای جنوب تهران کرده است.

 

 وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با ویروس کرونا بسیاری از خانوده ها اعلام آمادگی کردند که در منازلشان در حتی توانشان اقدام به تهیه و تولید ماسک کنند و حتی کودکان نیز در این کمک رسانی ها با والدینشان مشارکت داشتند، این نشان می دهد که کشور ما تفاوتش با دیگر کشورها  در همین همبستگی ها و همدلی ها است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید ابراهیم هادی همچنین به  تهیه و ارسال میوه و بسته های خوراکی به کادر درمان بیمارستانهای تهران که بیماران کرونایی در آن بستری هستند، اشاره کرد و گفت: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به محرومین، به همت خیرین اقدام به اطلاع رسانی و فراخوان برای حمایت از نیازمندان کردیم، درهمین راستا قرار است بسته های ارزاق تهیه و در روزهای پایانی ماه شعبان این کمک ها را به نیازمندان و کسانی که به دلیل بیماری کرونا کسب و کارشان را از دست دادند، برسانیم.

 

وی با اشاره به اجرای طرح«30شب، 30 قربانی» اظهار کرد: این طرح با همکاری گروه جهادی شهید شاهسون و کانون خدام الحسین(ع) اجرا می شود که بر اساس آن با شناسایی نیازمندان و افراد بی بضاعت بسته های گوشت قربانی در میان آنها توزیع می شود.

 

مدیر کانون شهید ابراهیم هادی به دیگر برنامه های این کانون اشاره کرد و گفت: در این زمینه مشاوره های فردی و گروهی و بحث ازدواج آسان با حضور اساتید و مشاوران مطرح و با هزینه های بسیار کم برگزار می شود.همچنین کانون در دستگیری از نیازمندان هم برنامه هایی در کانون برگزار می شود که می توان  به تهیه جهیزیه و کمک به ایتام و دستگیری از مستمندان اشاره کرد.

 

 کانون شهید ابراهیم هادی یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال  استان تهران است که در طول سال طرح هایی همچون «شنبه ها با کتاب»، «دوشنبه های علوی»، «یکشنبه های قرآنی»، «صحیفه سجادیه شناسی»، «یاران ولایت» اجرا می کند و توانسته با اجرای این طرح ها عاملی برای رونق و ساماندهی فعالیت های فرهنگی مساجد باشد.

پایان پیام/ 40