هشدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره مصوبه مصادره اراضی اطراف مسجد ابراهیمی

هشدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره مصوبه مصادره اراضی اطراف مسجد ابراهیمی

تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر تصویب مصادره اراضی در اطراف مسجد ابراهیمی هشدار داد و گفت: فلسطین پاسخی کوبنده به این اقدام خواهد داد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «صدی الاعلام»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مصوبه صادره از«آویخان مندلبلیت»، مشاور قضایی رژیم صهیونیستی مبنی بر مصادره اراضی اطراف مسجد ابراهیمی را محکوم کرد و گفت: این اراضی جزء جدایی ناپذیر از اراضی اشغالی فلسطین است و این اقدامات با هدف یهودی سازی به نفع طرح های شهرک سازی صورت می گیرد. این درحالی است که اراضی اطراف مسجد ابراهیمی از سوی اوقاف اسلامی فلسطین مدیریت می شود.

 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: این اقدام، دشمنی ای آشکار است که رژیم صهیونیستی در راستای سیاست های اشغالگری خود انجام می دهد، اما نمی تواند بر آن تسلط پیدا کند.

 

وی در ادامه تاکید کرد: این اقدام مخالف با قانون بین المللی است و قانون آن را رد می کند. ریاست خودگردان نسبت به این اقدام هشدار داد و گفت:  این تصمیمات منطقه را به نتایج تاسف باری می کشاند.

 

ریاست کل تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین به اعضای شورای امنیت، دبیرکل سازمان ملل متحد و اعضای گروه چهارجانبه بین المللی پیام هایی آشکار در خصوص خطرهای این مصوبه نوشت و اعلام کرد: فلسطین پاسخ کوبنده ای به این اقدامات می دهد و اثرات آن بر منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

 

گفتنی است، «آویخان مندلبلیت»، مشاور قضایی رژیم صهیونیستی طرح مصادره اراضی اطراف مسجد ابراهیمی را که اداره اوقاف اسلامی فلسطین آن را مدیریت می‌ کند، تصویب کرد.

پایان پیام/ 43