راه‌اندازی تور مجازی زیارت مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان

راه‌اندازی تور مجازی زیارت مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
موزه «برج داوود» در بیت‌المقدس یک تور مجازی برای زیارت مسجدالاقصی و دیگر اماکن مقدس در این شهر برای پیروان ادیان ابراهیمی در سراسر جهان راه‌اندازی کرده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «thenational»، مسلمانان و پیروان دیگر ادیان ابراهیمی که رمضان امسال را در شرایط قرنطینه به سر می برند می توانند از تور مجازی برای زیارت مسجد الاقصی و دیگر اماکن مقدس مسیحی و یهودی در بیت المقدس استفاده کنند.

 

به این ترتیب این فرصت به پیروان همه ادیان داده می شود تا با یک تور مجازی 360 درجه به شهر قدیمی بیت المقدس که رژیم صهیونیستی در جنگ 1967 اعراب و اسرائیل آن را اشغال کرده است، سفر کنند.

 

این مستند هشت دقیقه ای که با یک هدست ویژه واقعیت مجازی قابل مشاهده است از روز 24 مارس به طور آنلاین در دسترس قرار گرفته است.

 

این اولین بار از سال 1992 میلادی است که مراسم های مذهبی رمضان، عید پاک مسیحیان و عید یهودیان در یک ماه برگزار می شود و این در حالی است که بیت المقدس به خاطر اقدامات محدود کننده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در قرنطینه قرار گرفته است.

 

موزه «برج داوود» که سازنده این مستند است، اعلام کرد: تور مجازی بازدید از بیت المقدس و زیارت مسجد الاقصی از زمان راه اندازی تا کنون هزاران بار مشاهده شده است.

 

این تور با همکاری میان ادیانی گروهی از سازندگان مسیحی و مسلمان در «تورنتو» و تیمی از سازندگان یهودی در بیت المقدس تهیه شده است.

 

تور رایگان بازدید از بیت المقدس قرار بود در روز اول ماه رمضان به پایان برسد اما به مدت یک هفته دیگر تا روز 30 آوریل تمدید شد.

 

پس از 30 آوریل شرکت کنندگان در این تور مجازی باید برای هر بازدید 3.99 دلار بپردازند.

پایان پیام/ 7