برنامه های رمضان کانون‌های مساجد فارس در قالب طرح ملی «راهکار» برگزار می شود

برنامه های رمضان کانون‌های مساجد فارس در قالب طرح ملی «راهکار» برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت الاسلام امیدی از اجرای برنامه های رمضان کانون های مساجد فارس در قالب طرح ملی «راهکار» خبر داد و گفت: این طرح در راستای عمل به فرامین رهبری در فضای مجازی و کمک به نیازمندان اجرا می شود.

حجت الاسلام «حسین امیدی» در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: امسال به توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور که به تبع آن برنامه های اماکن مذهبی از جمله مساجد تعطیل شده است، حال و هوایی متفاوت دارد و برنامه های ویژه را می طلبد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره اجرای برنامه های رمضان کانون های مساجد فارس در قالب طرح ملی «راهکار» افزود: این طرح باتوجه به فرامین رهبری در نیمه شعبان پیش بینی شده است که «راهکار» مخفف «رزمایش»، «ایمان»، «همدلی»، «کار»، «ایثار» و «رمضان» 6 کلمه مورد تاکید در بیانات معظم له است که از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

 


وی خاطرنشان کرد: در طرح ملی «راهکار»، با توجه به اینکه اجتماع مساجد تشکیل نخواهد شد، برنامه هایی شامل تلاوت و جزء خوانی قرآن کریم، سخنرانی، ادعیه رمضان، پاسخگویی به سئوالات و شبهات مذهبی، آموزش احکام روزه به ویژه در مورد روزه اولی ها، تصحیح قرائت نماز و پاسخ به احکام این فریضه و مشاوره های مذهبی در فضای مجازی اجرا می شود.

 

 

حجت الاسلام امیدی ضمن تاکید بر اینکه کانون های مساجد استان فارس در میدان مقابله با کرونا حضور فعال دارند، یادآور شد: از زمان اعلام ورود این بیماری به کشور بیش از یک هزار و 200 کانون فرهنگی هنری همراه با مدافعان سلامت در میدان مبارزه حضور جدی و فعال دارند و در کنار کادر درمان، نیروهای امنیتی و انتظامی و دیگر نهاد های مربوطه به ایفای نقش می پردازند که ضدعفونی کردن مساجد، معابر و منازل با همکاری پایگاه های بسیج مساجد و محلات و همچنین تولید ماسک و دستکش یکبار مصرف در صدر برنامه ها قرار دارد که به طور مستمر در حال اجراست.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: گروه های جهادی کانون های مساجد با جمع آوری کمک های خیرین و مردمی در آستانه ماه مبارک رمضان توزیع بسته های معیشتی را که شامل اقلام ضروری و بهداشتی است، آغاز کرده اند و تا شکست کرونا در این میدان حضور خواهند داشت.

 

 

پایان پیام/ 130