بچه های مسجد امام رضا(ع) زنجان، پیشتاز در اجرای طرح ملی«راهکار»

بچه های مسجد امام رضا(ع) زنجان، پیشتاز در اجرای طرح ملی«راهکار»

تاریخ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
کانون فرهنگی و هنری افق زنجان با همت جهادی بچه های مسجد، طرح ملی راهکار را با دستگیری از نیازمندان در ماه مبارک رمضان اجرا خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، با فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر دستگیری از نیازمندان و کمک به مشاغل آسیب دیده از کرونا در آستانه ماه مبارک رمضان و تاکیدات رئیس ستاد عالی کانون های مساجد کشور در اجرای طرح ملی«راهکار» بچه های مسجد امام رضا(ع) آستین ها را بالا زده و با شور و شوقی بیش از گذشته دست یاری به سوی مردم نیازمند زنجان دراز کردند.

 

کانون فرهنگی و هنری افق در سال 84 فعالیت خود را در مسجد امام رضا(ع) زنجان آغاز کرده است، در مجموع 600 نفر عضو این کانون هستند ولی 200 نفر از اعضا به صورت فعال در فعالیت های کانون مشارکت دارند.

این کانون دارای کتابخانه ای با 6 هزار جلد کتاب است که به گفته مدیرمسئول کانون یکی از بزرگترین کتابخانه های منطقه اسلام آباد زنجان به شمار می آید.

 

بهمن اکبری در خصوص اقدامات کانون فرهنگی و هنری افق به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: در این مسجد برنامه های متعددی در طول سال برگزار می شود و در کنار اعضای کانون، بچه های محله هم از برنامه های آن استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه این کانون در سال 84 مجوز تاسیس گرفته است، ادامه داد: این کانون دارای خانه دیجتال و موسسه خیریه منتظران ظهور است، کمک های مردمی در قالب این موسسه جمع آوری و برای کمک به نیازمندان، تهیه جهیزیه برای نوعروسان جمع آوری می شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری افق با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی مسجد و فعالیت های کانون شده است، ادامه داد: با این وجود از زمان شیوع ویروس بچه های مسجد با رعایت پروتکل های بهداشتی برای تهیه اقلام بهداشتی و سبدهای غذایی در مسجد حاضر می شود.

وی با بیان اینکه ضدعفونی مسجد و معابر اطراف آن با همت بچه های مسجد انجام می شود، تصریح کرد: هر شب ضدعفونی محلات و سطح شهر به دست بچه های مسجد انجام می شود تا بتوانیم سهمی در مقابله با این ویروس داشته باشیم.

 

اکبری با اشاره به اینکه از زمان شیوع این ویروس بسته های غذایی و اقلام بهداشتی از محل کمک های مردمی تهیه و توزیع شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون هفت هزار بسته بهداشتی و 1500 بسته غذایی از طریق این کانون توزیع شده است.

وی با ابراز امیدواری برای موفقیت در مقابله با این ویروس به فرمایشات مقام معظم رهبری در دستگیری از نیازمندان و مشاغل آسیب دیده از این ویروس بالاخص در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: پویش های متعددی برای کمک به این اقشار اجرا شده است ولی طرح ملی«راهکار» که مورد تایید رئیس ستاد عالی کانون های مساجد کشور است، با جدیت توسط این کانون دنبال خواهد شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری افق ادامه داد: برگزاری ایستگاه های ذکر نویسی در نیمه شعبان، توزیع بسته های غذایی ، فعالیت بسیج پزشکی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری کلاس های تابستانی و اجرای مسابقات قرآنی و کتابخوانی از دیگر برنامه های کانون در طول سال است.

پایان پیام/ 693