اجرای طرح «مسجد مجازی محله» در شهرک فرهنگیان ساری

اجرای طرح «مسجد مجازی محله» در شهرک فرهنگیان ساری

تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
مهدوی با تاکید براینکه کرونا نمی تواند زنجیره معنوی مردم با مسجد را قطع کند، گفت: اعضای کانون امام محمدباقر(ع) ماه رمضان امسال در قالب طرح مسجد مجازی محله از طریق شبکه های اجتماعی مهمان خانه های اهالی شهرک فرهنگیان ساری می شوند.

«عباس مهدوی» امروز(5اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تشریح اقدامات اعضای کانون فرهنگی هنری امام محمدباقر(ع) شهرک فرهنگیان ساری در بحث جلوگیری از شیوع کرونا گفت: اعضای این کانون با همکاری بسیجیان شهرک فرهنگیان با تولید و توزیع ماسک، ضدعفونی معابر و خیابان ها، مغازه ها و مسجد و ...، برپایی ایستگاه تب سنجی و توزیع ویتامین Dبین مردم درکنار کادر درمانی و سایر گروه های جهادی، خیرین، مسئولین و ... تلاش دارند تا این ویروس منحوس ریشه کن شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام محمدباقر(ع)شهرک فرهنگیان ساری به تعطیلی این کانون درپی شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: برنامه های حضوری این کانون همانند سایر مراکز دینی و فرهنگی کشور با توجه به مصوبه هیئت دولت و ستادملی مقابله با کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل است اما فعالیت های دینی، فرهنگی و قرآنی فعالان کانون امام محمدباقر(ع) از طریق فضای مجازی و شبکه های پیام رسان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه های ماه مبارک رمضان امسال برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و حفظ سلامت مردم و نمازگزاران در فضای مجازی برگزار خواهد شد، ادامه داد: اجرای طرح مسجدمجازی محله شامل اطلاع رسانی برای اقامه نماز اول وقت و قرائت یک جزء قرآن کریم، برپایی منبر مجازی، انجام اعمال روز، قرائت دعای روزهای ماه رمضان و برپایی جلسات پرسش وپاسخ مجازی نمونه ای از فعالیت های ویژه ماه مهمانی خدا است که به همت بچه های مسجد شهرک فرهنگیان ساری تدارک دیده شده است.

مهدوی با بیان اینکه حمایت وپشتیبانی از کادر درمانی بیمارستان ها نیز تا ریشه کنی کرونا در دستور فعالان کانون فرهنگی هنری امام محمدباقر(ع) قرار دارد، یادآورشد: ماه رمضان در قالب طرح «نان مهربانی» نان رایگان دربین مردم شهرک فرهنگیان به ویژه نیازمندان توزیع می شود.

 

وی از تهیه وتوزیع سبد غذایی بین نیازمندان وخانواده های آسیب دیده از کرونا در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون اهدای کمک های مومنانه به نیازمندان خبر داد و افزود: همچنین بسته های بهداشتی شامل محلول صدعفونی کننده دست، ماسک ودستکش تهیه و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

 

مهدوی از اجرای طرح اهدای خون توسط اعضای کانون فرهنگی هنری امام محمدباقر(ع) در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: سازمان انتقال خون استان در این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین وجود بیماران تالاسمی و هموفیلی با کاهش سطح ذخایر خون مواجه هستند که با اهدا خون می توانیم آنها را در تأمین خون مورد نیاز بیماران یاری کنیم.

 

وی به برگزاری مسابقات فرهنگی هنری مجازی درقالب طرح مسجدمجازی محله اشاره کرد و گفت: معرفی کتاب وبرگزاری مسابقات کتابخوانی محله نیز در ماه مهمانی خدا مورد توجه است.

 

مهدوی بیان کرد: خانواده هاي مازندراني برای کودکان و نوجواناني که برای اولین بار روزه مي گيرند هدیه‌ای تهیه می‌کنند و به عنوان «روزه سری» به آنها می‌دهند از اينرو برآن شديم جهت حفظ اين آداب و رسوم همسو با تربيت ديني فرزندان، روزه اولی های شهرک فرهنگیان ساری را شناسایی و مورد تجلیل و تکریم قرار دهیم.

 

وی از اجرای برنامه رادیو مسجد در ماه رمضان خبر داد و افزود: با توجه به شرایطی که ناشی از انتشار ویروس کرونا است به منظور تامین شرایط دعا و نیایش برای مردم، رادیو مسجد به همت بچه های مسجد راه اندازی خواهد شد.

پایان پیام/ 286