مراحل پایانی ساخت مسجد «کالپپر» آمریکا در ماه مبارک رمضان

مراحل پایانی ساخت مسجد «کالپپر» آمریکا در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
مسلمانان در کالپپر آمریکا پیشرفت خوبی در ساخت مسجد جدید این شهر داشته‌اند و می‌کوشند علی‌رغم تعطیلی مساجد و فعالیت‌های مذهبی به دلیل شیوع کرونا، کار ساخت این مسجد را در ماه مبارک رمضان تمام کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «dailyprogress»، ساخت مسجد «کالپپر» واقع در ایالت ویرجینیای آمریکا مراحل پایانی خود را در روزهای نخستین ماه مبارک رمضان پشت سر می گذارد.

 

«نبیل بابار»،امام جماعت مرکز اسلامی کالپپر در این باره گفت: اگرچه مسلمانان در ماه رمضان سال جاری نمی توانند مناسک عبادی خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا در مساجد بگذرانند و یا مراسم افطار در این مکان های عبادی برگزار کنند اما به هر حال تلاش ما بر این است که کار ساخت مسجد کالپپر را به پایان برسانیم.

 

«محمد نواب»، رئیس مرکز اسلامی کالپپر نیز در این باره گفت: ما می خواهیم که همه در امنیت و مراقب خود باشند. امسال همه ما رمضان را در خانه های خود و در میان خانواده هایمان برگزار و شرایطی کاملا متفاوت را تجربه می کنیم.

 

 مسلمانان کالپپر در این شرایط پیشرفت خوبی در ساخت مسجد جدید خود در این شهر داشته اند.

 

سنگ بنای این مسجد در ماه سپتامبر پس از چند سال جمع آوری هزینه برای ساخت چنین مکانی، گذاشته شد.

 

نواب در این باره گفت: ما از این پیشرفت بسیار خرسند هستیم. فضای داخلی مسجد تقریبا کامل شده و همه کارهای مربوط به تهویه،کارهای الکتریکی،نقاشی و غیره به پایان رسیده است.

 

به گفته رئیس مرکز اسلامی کالپپر تنها کار ساخت پارکینگ و تکمیل چشم انداز بیرونی باقی مانده است که باید بودجه ای برای آن جمع آوری شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد: این مسجد تا قبل از پایان سال جاری میلادی افتتاح شود.

پایان پیام/ 7