کانون های مساجد مازندران با قوت پای کار کمک های مومنانه هستند

کانون های مساجد مازندران با قوت پای کار کمک های مومنانه هستند

تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
این روزها که همه پای کار کمک مومنانه هستند؛ کانون های مساجد مازندران با قوت بیشتر وارد عمل شدند و تلاش برای خدمت رسانی به نیازمندان اولویت کاری آنان هستند.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ لبیک جانانه کانون های مساجد مازندران به فرامین رهبری در راستای کمک های مومنانه موجب شد تا کانون های فرهنگی هنری جهادی در این میدان وارد شوند.

 

بسیاری از مساجد و کانون های فرهنگی هنری مازندران با دستور رهبری و در راستای عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری ، بلافاصله وارد میدان عمل شدند تا به نحوی در آستانه ماه میهمانی خدا و در شرایطی که بسیاری از اقشار دچار آسیب اقتصادی شده اند، به یاری نیازمندان بشتابند.

 

اگر چه برخی از مساجد و کانون های  فرهنگی هنری مساجد، از بدو تاسیس و شکل گیری رویکرد و نگاهشان رسیدگی به نیازمندان و محرومین بوده است، اما در این شرایط سخت و حساس و با توجه به فرمایشات رهبری بیش از پیش وارد عمل شده و با تقویت رویکرد گذشته، در میدان حاضرند.

 

کانون فرهنگی هنری مسجد امام جعفر صادق(ع) بهشهر از جمله کانون های مساجدی است که رسیدگی به امور نیازمندان را در طول سال در دستور کار دارد و با کمک رسانی بیگانه نیست و این بار هم با همه تلاش وارد میدان شده است.

کمک های مومنانه با تأکید بر مسجد محوری

« عقیل قلندری» با اشاره به اینکه اقدامات کمک مومنانه بر حوزه مسجد محوری است، به خبرنگار شبستان گفت: در این بخش با کمک هیأت امناء مسجد و پایگاه مقاومت بسیج برای کمک رسانی به نیازمندان با توزیع غذای گرم و بسته های معیشتی وارد میدان شدیم.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام جعفر صادق(ع) بهشهر افزود: امسال سفره مهربانی در مسجد و منزل برای مردم نداریم اما تلاش داریم تا آشپرخانه مسجد را برای پخت و توزیع(غذای گرم) مؤمنانه برای مردم، در اختیار گرفته و در این راه گام برداریم.

 

وی اظهار کرد: توزیع بسته های معیشتی هم از دیگر برنامه هایی است که در قالب کمک های مومنانه صورت می شود و در گام اول تلاش داریم تا 100 بسته معیشتی را در بین ینزامندان توزیع کنیم.

حفظ آبروی مومن؛ مهمترین پیام طرح مواسات است

« محمدعلی باقری» هم با اشاره به اجرای رزمایش مواسات و همدلی با فرمان رهبر معظم انقلاب به خبرنگار شبستان گفت: تلاش داریم تا یاری گر نیازمندان در این شرایط حساس باشیم و با حفظ آبروی مومنان برای کمک رسانی تلاش کنیم.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری زینبیه نکا افزود:  با در دستور کار قرار دادن پیام رهبری در کمک مومنانه، حرکت مردمی با یک جهش عظیم‌تری شروع شد و اکنون تلاش فراوانی در این راستا در سطح محلات در حال انجام است و اعضای کانون فعالیت خود را با قوت ادامه می دهند.

 

وی با بیان اینکه خدمت به محرومان و نیازمندان جامعه یکی از وظایف مهم کانون فرهنگی هنری زینبیه نکاست، اظهار کرد: اعضای فعال این کانون در طول دوران مقابله با کرونا جانانه در میدان حضور داشتند و اکنون هم با تمام توان برای کمک به نیازمندان در صحنه حاضر هستند و کمک های مومنانه در بین افراد نیازمند توزیع می‌شود.

مواسات  موجب زیادشدن مال می‌شود

حجت الاسلام « مهدی خوشرو» هم در سخنانی با اشاره به اینکه کانون های مساجد همگام با بسیج مردمی هم پای مردم در کمک رسانی هستند، گفت: طرح « کمک مومنانه » در راستای سخنان مقام عظمای ولایت در زمینه ضرورت توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه ناشی از کرونا و با محوريت مساجد برگزار می شود و كانون های فرهنگی و هنری مساجد فعال ظاهر شدند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلغات اسلامی شهرستان بهشهر در گفت و گو با خبرنگار شبستان افزود: مواسات برکات فروانی دارد؛ مواسات محبت را زیاد می‌کند و موجب تحکیم آن و زیادشدن مال می‌شود و در بسیاری از روایات داریم که بخشش مال موجب افزایش مال خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به شرايط كنونی كشور، لزوم توجه به قشر های آسيب پذير جامعه و عمل به فرامين مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش «مواسات و کمک های مومنانه»، ضرورت کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

پایان پیام/ 175