طرح «بهار معرفت و خدمت» با محوریت مساجد و ائمه جماعات در ماه رمضان اجرا می‌شود

طرح «بهار معرفت و خدمت» با محوریت مساجد و ائمه جماعات در ماه رمضان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به حضور جهادی مساجد و مسجدی‌ها در میدان مقابله با کرونا، گفت: طرح «بهار معرفت و خدمت» با محوریت مساجد و ائمه‌جماعات در روستاها و شهرها اجرا می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت‌الاسلام «حمید رفیعی» با بیان اینکه مساجد از ابتدای تشکیل حکومت اسلامی به‌عنوان ملجا و پناهگاه مسلمانان بودند اظهار داشت: در طول تاریخ در زمان مشکلات و سختی‌ها، مساجد همواره مورد توجه قرار گرفتند و طبق فرمایش نبی مکرم اسلام(ص) که می فرمایند: «به هنگام نزول بلاها و مشکلات اهل مسجد در امان خواهند بود» امروز هم شاهد آن هستیم در این ابتلاء فراگیر کرونا، مساجد یکی از بهترین، زیباترین و امن‌ترین پناهگاه‌ها برای مسلمانان و مردم به شمار می‌روند و اتفاقات خوبی در این ایام توسط مردم و نیروهای جهادی با هدایت و رهبری روحانی محل رقم خورد.

 

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان؛ بهار قرآن و اوج فعالیت‌ها و جلوه‌گر‌های مساجد است و در این ماه بهترین فعالیت‌ها و اتفاقات را در مساجد شاهد خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایام و لیالی ماه مبارک رمضان، دستور رزمایش مواسات و همدلی را صادر کردند، اظهار داشت: همانطور که در رسانه‌ها شاهد بودیم، مساجد در اوج ابتلا به کرونا تعطیل نشدند و فعالیت‌های مساجد به صورت جهادی و با رویکرد اجتماعی پر شور تر از همیشه اجرا شد.

 

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: با تشکیل ستاد رمضان در مرکز، ادارات کل استان‌ها و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها؛ طرح نامه‌ای جامع توسط این ستاد با عنوان «بهار معرفت و خدمت» تنظیم شد و در اختیار روحانیون و مبلغین قرار گرفت.

 

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی؛ مساجد و امامان محله را محور فعالیت‌هایش قرار داده است، ابراز کرد: برنامه و طرح‌های متعددی را برای روحانیون مستقر به‌عنوان «امام روستا»، روحانیون و ائمه جماعاتی که در شهرها مستقر هستند و مساجد شهری را فعال کردند به‌عنوان «امام محله»، و طلاب و روحانیون فعال در حاشیه شهرها با عنوان «امام پایگاه‌های اجتماعی»، آماده کرده‌ایم.

 

وی خاطر نشان کرد: از جمله این طرح ها، «طرح طبیب» است؛ در این طرح، روحانی باید ضمن ایجاد ارتباط و تعامل صمیمانه با مردم، نسبت به دلجویی و سرکشی از خانه‌های محله به منظور اطلاع یافتن از وضعیت فعلی و ظرفیت‌های موجود اقدامات لازم را انجام دهد.

 

وی افزود: در این طرح پیشنهاد شده است که روحانی به همراه معتمدین مسجد ضمن رعایت دستورالعمل‌های دوران کرونایی به منازل مراجعه کنند و از وضعیت، نیازها، مسائل، مشغله‌ها و دغدغه‌های مردم اطلاع کافی داشته باشند، تا بتوانند نسبت به توزیع حمایت‌های مادی و معنوی به بهترین نحو، اقدامات لازم را داشته باشند.

 

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه از طرح دیگری نام بردند و افزودند: از دیگر طرح هایی که امامان محله و روستا اجرا خواهند کرد «طرح مواسات و همدلی» است که پیش‌بینی می‌شود بیش از 500 هزار بسته ارزاق غذایی توسط مساجد شهری و روستایی آماده شود و در اختیار مردم شریف و روزه دار قرار بگیرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه های غیرحضوری اعم از برگزاری جزء خوانی قرآن کریم، آموزش قرآن، مراسم لیالی قدر، سخنرانی‌های کوتاه در فضای مجازی، بیان احکام و برگزاری مسابقات کتاب خوانی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های امامان محله و روستا در رمضان ۱۴۴ هجری قمری خواهد بود.

پایان پیام/ 9