فراخوان نخستین جشنواره آوایی «نفحات رمضان» ویژه بچه‌های مساجد چهارمحال و بختیاری

فراخوان نخستین جشنواره آوایی «نفحات رمضان» ویژه بچه‌های مساجد چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
مظاهری با اشاره به فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: فراخوان نخستین جشنواره آوایی «نفحات رمضان» که به صورت مجازی برگزار می شود، منتشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: «محمدرضا مظاهری» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، با بیان اینکه برای اولین بار دراستان چهار محال و بختیاری نخستین جشنواره آوایی «نفحات رمضان» برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره به بچه های مساجد استان اختصاص دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهار محال و بختیاری ادامه داد: هدف از برگزاری نخستین جشنواره آوایی «نفحات رمضان» در راستای رسالت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پرداختن به موضوعات هنری با قالب و رویکردهای مرتبط با ارزش‌های معنوی و هنر مکتبی و به‌ویژه بزرگداشت ماه مبارک رمضان؛ فعالیت، پویایی و ایجاد رقابت دینی و قرآنی در بین بچه‌های مسجد و ایجاد ارتباط مردم و مساجد است که با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در این روزها به صورت مجازی، برگزار می گردد.

 

وی افزود: یکی از موضوعات جشنواره شامل ادعیه خوانی از دعاهای مرتبط با ماه مبارک رمضان است که به‌صورت دلخواه توسط شرکت‌کنندگان انتخاب، اجرا و به ستاد استان از طریق فضای مجازی ارسال می‌شود.

 

مظاهری اظهار کرد: در رشته اذان شرکت کنندگان باید یک اجرا را به صورت زنده و حلقومی اجرا کرده و ارسال کنند و در رشته سرود، اهل بیت(ع) به‌ویژه حضرت علی‌بن‌ابیطالب(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و موضوعات مرتبط با ماه مبارک رمضان در اولویت داوری است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ربیع القلوب و بهار دل‌ها نامیده می‌شود، تصریح کرد: در رشته قرائت تقلیدی قرآن کریم که از موضوعات مهم این جشنواره است بچه های مسجد باید قسمت هایی از قرائت استاد عبدالباسط، استاد منشاوی و استاد مصطفی اسماعیل را انتخاب و قرائت کنند.

 

وی در پایان گفت: شرکت‌کنندگان باید فیلم ضبط‌شده اجرا را در یکی  از پیام‌رسان‌های داخلی (گپ، ایتا، سروش) به شماره 09100210543 ارسال کرده تا پس از داوری، بعد از عید سعید فطر  در دو رده سنی 14تا20 سال و21 تا 35 سال 10برگزیده معرفی واز برگزیدگان این جشنواره تجلیل آید.

 

پایان پیام/ 9