تعطیلی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران تا پایان اردیبهشت

تعطیلی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران تا پایان اردیبهشت

تاریخ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
سرمست با اشاره به مصوبات اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان داشت: قم هنوز به وضعیت سفید نرسیده است و حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران تا پایان اردیبهشت تعطیل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «بهرام سرمست» عصر امروز(یکشنبه 7 اردیبهشت) در جلسه فوق العاده «ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران» که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله امینی اظهار داشت: ما در هرجلسه مصوباتی داریم که در جلسات بعد ضمن بررسی آنها، پیشنهادات تکمیلی و اصلاحی نیز خواهیم داشت.

 

استاندار قم  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات ناشی از کرونا در استان قم افزود: از جمله موضوع بیمه بیکاری برای عامه مردم مشخص نشده است که پیگیری، اطلاع رسانی و توجیه مردم بسیار مهم است تا تمجع کارگران برای مبالغ ناچیز به حداقل برسد.

 

وی در ادامه با اشاره به خدماتی که در این ایام به مردم داده می‌ شود، عنوان کرد: مصوبه امروز هیأت وزیران که توسط آقای جهانگیری ابلاغ شده است این است که کلیه دستگاه های اجرایی و شهرداری ها می‌ توانند نسبت به امهال و بخشودگی کامل اجاره بها در کل دوره تعطیلی مراکز فروشگاهی یا افزایش دوره بهره برداری اقدام کنند.

 

سرمست با اشاره به لزوم همراهی و هماهنگی اقشاری که برای تحقق تحقق رزمایش مواسات کمک می‌ کنند، گفت: البته معتقد نیستیم که همه این ها را بخواهیم یا بتوانیم که در قالب یک سیستم متمرکز و تحت کنترل و نظارت و تقویت و هدایت سیستم دولتی دربیاوریم بلکه ما به نیات خیر احترام می‌ گذاریم تا به هر نحوی که نیت کرده اند کمک کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما تنها تلاش می‌ کنیم تا برای هم افزایی و هدفمند نمودن این کمک ها و پشتیبانی از رزمایش همدلی که مدنظر رهبری معظم است قدم های جدی برداشته شود، نیازها احصا شود و این افراد را به هم لینک بدهیم تا بتوانند مکمل همدیگر در فعالیت باشند.

 

استاندار قم بیان داشت: به صورت طبیعی و سنتی تمام مساجد و حسینیه ها به عنوان پایگاهی برای این موضوع هستند ولی از فرصتی که در ماه مبارک رمضان به دلیل تعطیلی نماز جماعت به وجود آمده استفاده کنیم و از کارکردهای دیگری که مساجد دارند برای جریان احسان و نیکوکاری و کمک مؤمنانه بیشترین استفاده را در رمضان داشته باشیم.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دلیل ورود استانداری برای تحقق رزمایش مواسات، همدلی و کم مؤمنانه خاطرنشان ساخت: در قم زمینه فراهم است و اگر استانداری و ستاد بحران ورود می‌ کند هم در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و هم این که بتوانیم اقشار آسیب دیده از کرونا و کار آنها را پوشش بدهیم، اما لازمه هماهنگی و برنامه ریزی و ساماندهی این است که جلساتی برگزار شده و گزارشاتی داده شود.

 

سرمست عنوان کرد: در جامعه ای در حال گزار هستیم و مدیریت بحران و ستاد بحران، الگوی آن مدیریت نظم بحرانی است، یعنی در آستانه همین بی نظمی ها و موازی کاری ها اگر بخواهیم یک دفعه آنها را تحت نظم قرار بدهیم خودش موجب بی نظمی می‌ شود.

 

وی تصریح کرد: باید در ستاد تلاش کنیم که این موازی کاری ها را کم و هم افزایی ها را بیشتر کنیم و تمام ظرفیت هایی که وجود دارد را فعال کنیم چون به راحتی تحت قاعده و نظم نمی رود و خیلی از خیرین و نیکوکاران دوست دارند چراغ خاموش کار کنند.

 

استاندار قم با بیان این که باید همدلی و کمک مؤمنانه را ساماندهی کرده و به حداکثر برسانیم گفت: باید ظرفیت های پنهان و آشکار بیشتر شود تا همه فعالیت ها هدفمند شود و هرچه قدر تلاش کنیم در کارهای خیر سهیم و شریک خواهیم بود.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مصوبات اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان داشت: قم هنوز به وضعیت سفید نرسیده است و حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران تا پایان اردیبهشت تعطیل خواهد بود و امیدواریم افراد به توصیه ها و مسائلی که گفته می‌ شود توجه کافی داشته باشند، البته مساجد باز هستند و فعال هستند و کارکردهای متنوعی غیر از نماز جماعت خواهند.

 

سرمست اضافه کرد: اگر این اماکن مقدس بازگشایی شود دوباره تجمعات بعدی را به دنبال خواهد داشت و هتل ها و رستوران ها و بازارها فعال شده ومجددا شیوع کرونا را رقم خواهد زد.

پایان پیام/ 694