حمله به مساجد در «مجمع الجزایر قمر» به بهانه مقابله با کرونا

حمله به مساجد در «مجمع الجزایر قمر» به بهانه مقابله با کرونا

تاریخ انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
نیروهای امنیتی کومور، مساجد این کشور را به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مورد حمله قرار داده و گاز اشک‌آور به سوی نمازگزاران پرتاب کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «macaubusiness»، نیروهای امنیتی در «مجمع الجزایر قمر» (کشور کومور)  از گاز اشک آور برای حمله به مسلمانانی که در مساجد حضور پیدا کرده بودند، استفاده کردند.

 

آنها به بهانه اینکه مسلمانان قوانین قرنطینه کرونایی را لغو کرده اند آنها را مورد حمله قرار دادند.

 

این در حالی است که تعداد افراد حاضر در مساجد به هیچ عنوان نقض کننده قوانین مربوط به فاصله گذاری اجتماعی نبود.

 

به گفته یکی از منابع امنیتی که نخواست نامش فاش شود این اتفاق در دو منطقه در «آنژوان» که یکی از جزایر مجمع الجزایر قمر است، رخ داد.

 

یکی از شاهدان عینی در این زمینه به خبرگزاری فرانسه گفت: در حمله نیروهای امنیتی به مساجد تعدادی از نمازگزاران زخمی شدند و بسیاری از آنها از طریق پنجره ها گریختند اما پای یکی از نمازگزاران شکست.

 

«ازالی اسومانی»، رئیس جمهوری مجمع الجزایر قمر دستوری تشدید اقدامات برای مقابله با ویروس کرونا را صادر کرد.

 

مجمع الجزایر قمر که در اقیانوس هند واقع شده است و به گفته بانک جهانی 49 درصد از جمعیت آن زیر خط فقر زندگی می کنند یکی از معدود کشورهایی است که بدون هیچ گونه آمار رسمی ثبت شده از مبتلایان به ویروس کرونا است.

 

ائتلاف اپوزیسیون شورای انتقال ملی مجمع الجزایر قمر اقدام نیروهای امنیتی برای حمله به مساجد را محکوم کرد و گفت: ارتش اسومانی از گاز اشک آور علیه افرادی بی دفاع به بهانه مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده کرد.

پایان پیام/ 7