برگزاری نماز جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد

برگزاری نماز جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد

تاریخ انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت الاسلام نوری گفت: در ماه مبارک رمضان برای برگزاری نماز جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی هیچ ممانعتی وجود ندارد ولی برگزاری مراسم افطاری، برنامه های قرآنی و معرفتی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است.

حجت الاسلام «روح الله نوری»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: شیوه نامه ای برای بازبودن مساجد در ایام ماه مبارک رمضان به ستاد استانی مقابله با کرونا ارسال کرده ایم ولی هنوز در خصوص تعطیلی مساجد حکمی نداده اند، مگر مساجدی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، که به تشخیص ستاد استانی مقابله با کرونا تعطیل خواهند شد.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی مطرح کرد: در ماه مبارک رمضان برای برگزاری نماز جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی هیچ ممانعتی وجود ندارد ولی برگزاری مراسم افطاری، برنامه های قرآنی و معرفتی تعطیل است و این مراسم در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

 

وی در خصوص موازی کاری نهادهای مرتبط با امور مساجد، افزود: برای جلوگیری از موازی کاری های نهادهای مسجد، باید تقسیم واقعی و مشخصی نسبت به وظایف و مسئولیت ها صورت بگیرد، چراکه هر نهاد مانند فرمانده خط های متفاوت هستند که هر کدام باید در خط و منش خود، عملیات انجام دهد.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی افزود: نهادهای موجود در دل مساجد مانند کانون های فرهنگی و هنری و پایگاه های بسیج؛ بنابر موقعیت های خاص باید عملیات مشترک انجام دهند، و در این عملیات ها باید همه با هم همدل باشند، این موارد حول وحدت فرماندهی اتفاق می افتد.

 

وی عنوان کند: ساختار مسجد باید طوری باشد که همه ارکان مسجد با هم همراه باشند که این خلاء در استان، وجود دارد، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سال گذشته با تشکیل منطقه بندی و تعیین امامان مسجد و امسال با کمک و توانمندسازی امامان جماعت درصدد حل موازی کاری های نهادهای مساجد استان است.

 

حجت الاسلام نوری بیان کرد: اگر سر پنجه های مساجد شامل هیئت امنا، خدام و امامان جماعت و اقمار مسجد مانند کانون های مساجد و پایگاه های بسیج و مراکز نیکوکاری وظایف اصلی خود را به درستی انجا دهند، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

 

وی بیان مطرح کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستادی ها باید این اقمار و سرپنجه ها را قوی کند؛ چراکه این نهادها تسهیل گران خوبی هستند.

 

پایان پیام/ 575