پخش مستقیم نماز تروایح مسجد جامع «شیخ زاید» از کانال‌های رسمی امارات

پخش مستقیم نماز تروایح مسجد جامع «شیخ زاید» از کانال‌های رسمی امارات

تاریخ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
مسجد جامع شیخ زاید نماز تراویح را به صورت مستقیم از کانال رسمی تلویزیون و رادیو پخش می‌کند. امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این نماز بدون حضور نمازگزاران برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «البوابه»، مسجد جامع شیخ زاید»، ششمین مسجد بزرگ جهان که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته است، نماز تراویح را به صورت مستقیم از کانال های رسمی تلویزیون و رادیوی امارات در ماه مبارک رمضان پخش می کند.

 

وزارت اوقاف و امور اسلامی و مرکز جامع شیخ زاید با همکاری یکدیگر نماز تراویح را با حضور امام و دو نمازگزار با رعایت شروط و فاصله گذاری اجتماعی در مسجد جامع شیخ زاید برپا می کنند. نمازگزاران باید برای حفظ سلامت خود از ماسک و دستکش استفاده کنند.

 

در همین راستا، وزارت اوقاف و امور دینی امارات اعلام کرد: این اقدام نشان دهنده تاکید مسئولان بر حفظ معنویت ماه مبارک رمضان و برپایی شعائر دینی است و امیدواریم خداوند بلا را از سرما بردارد و ملت و دولت را حفظ کند.

 

شورای فتوای امارات در ماه مارس اعلام کرد که هر کس که مبتلا به کرونا و یا مشکوک به کرونا است برای اقامه نماز به مسجد برود، کاری حرام انجام داده است.

 

بر اساس این فتوا بر حفظ بهداشت، شست و شوی دستان با آب و صابون تاکید شده است.

پایان پیام/ 43