لبیک جانانه کانون های مساجد مازندران به فرامین رهبری در کمک مومنانه

لبیک جانانه کانون های مساجد مازندران به فرامین رهبری در کمک مومنانه

تاریخ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
شیوع کرونا اگرچه برای بسیاری از مردم سخت و همراه با مشکلاتی بود؛ اما همدلی و کمک‌های مومنانه مردم و لبیک جانانه کانون های مساجد مازندران در کنار سایر اقشار و گروه ها بخش اعظمی از این مشکلات را کاهش داد.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ بچه های مسجد همواره درعرصه های مختلف، فعالیت های گسترده ای را جهت خدمات رسانی به مردم به صورت آتش به اختیار وارد صحنه شدند و این بار هم در کمک مومنانه خوش درخشیدند.

 

با شیوع ویروس کرونا در گام نخست بچه های مسجدی و اعضای کانون های مساجد در کنار گروه های مختلف مردمی و مسئولان، پا به عرصه گذاشتند تا مشکلات موجود در حوزه تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی را حل کنند و گامی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بردارند.


 تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز از جمله ماسک و مواد ضد عفونی کننده و ضدعفونی کردن معابر و خیابان ها و همچنین توزیع بسته های حمایتی، بهداشتی و معیشتی در بین نیازمندان از جمله کارهای انجام شده در مقابله با کرونا بود.

 

با شیوع کرونا، مسجد به عنوان پایگاهی که همواره مأمن و پناهگاه مردم بوده است؛ خدمات مختلفی را به آحاد مردم ارائه کرده است  و بچه های مسجدی مازندران هم همگام با سراسر کشور، همچون همیشه در کنار توسعه و ترویج فعالیت های ملی و فرهنگی، کمک به مقالبه با کرونا را در دستور کار خود قرار دادند.

مساجد در صف مقدم مقابله با کرونا

« عقیل قلندری» با اشاره به کارکردهای مختلف مساجد از صدر اسلام تاکنون به خبرنگار شبستان گفت: مساجد کارکردهای مختلفی را در طول اسلام داشته اند و تنها مکانی برای اقامه نماز نبوده اند بلکه کارهای مهم فرهنگی و اقتصادی در مساجد انجام شده است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام جعفرصادق(ع) بهشهر افزود: همان طور که طول هشت سال دفاع مقدس، مساجد کانون کارهای فرهنگی، پشتیبانی و اعزام کاروان ها به جبهه های حق علیه باطل بوده است؛ امروزه هم در جنگ با کرونا سنگر مساجد پشتیبان ملت است.

 

وی اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا و جنگ نابرابری که درگیر آن شدیم همه بچه های مسجد به خط شدند و همچون دوران دفاع مقدس خدمات ارزنده ای را در بخش های مختلف تهیه و توزیع ماسک، ضدعفونی و کمک به نیازمندان انجام دادند که این فعالیت ها باعث اتفاقات و تحولات عظیمی در جامعه شد.

قلندری گفت: امروزه مساجد در جبهه مقابله با کرونا قرار دارند و با توجه به اینکه اقامه نماز و صفوف به هم پیوسته در این اجتماع عظیم ممنوع است؛ اما فعالیت های مختلف کمک به مردم و مقابله با کرونا تعطیلی بردار نیست و همچون همیشه مشاجد مأمن مردم هستند.

 

وی تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری امام جعفرصادق(ع) بهشهر در طول دوران شیوع کرونا خدمات رسانی به نیازمندان را در دستور کار قرار داده است و در این حوزه علاوه بر بسته های حمایتی و بهداشتی در زمان شیوع کرونا اکنون هم در ماه رمضان با لبیک به ندای رهبری، هر وعده افطار 500 پرس غذای گرم در بین مردم توزیع می شود.

 

کمک مومنانه، لبیک به ندای ولایت و کاهش فقر در جامعه

«محمدعلی باقری» هم با اشاره به اپیدمی شدن و جهانی شدن ویروس کرونا به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: امروز همه ما در یک عرصه جنگ ناخواسته با کرونا گرفتار شده ایم که تنها همدلی، همکاری، اتحاد و کمک به یکدیگر و رعایت بهداشت می‌تواند ما را از این تنگنا نجات دهد که در دوران شیوع کرونا با تمام توان برای ضدعفونی کردن معابر و خیابان ها و توزیع ماسک و لوازم بهداشتی در نکا تلاش شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری زینبیه نکا افزود: یکی از اولویت های کانون فرهنگی هنری زینبیه نکا در چند سال گذشته شناسایی نیازمندان محله و کمک به این افراد بوده است و با شناسایی افراد در طول سال نیز به وضع معیشتی این خانوارها رسیدگی می کنیم.

وی اظهار کرد: در طول دو ماه گذشته شیوع کرونا کانون زینبیه نکا به همت اعضای فعال و همیشه در صحنه، 300 بسته حمایتی و معیشتی را برای خانواده های نیازمند تهیه و در بین آنان توزیع کرده است.

 

باقری گفت: با آغاز ماه رمضان و در راستای لبیک به ندای رهبری در رزمایش مواسات و کمک مومنانه، در حال تهیه اقلام خوراکی و معیشتی هستیم تا در قالب سبدهای غذایی بین خانوارهای نیازمند محله مسجد توزیع کنیم.
 

رزمایش کمک مومنانه، جلوه فرهنگ متعالی اسلام

حجت الاسلام « سید محمد بابایی» با اشاره به اینکه رزمایش کمک مومنانه، جلوه فرهنگ متعالی اسلام است، به خبرنگار شبستان گفت: فراگیر شدن مفهوم مواسات در جامعه‌ اسلامی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این کمک مومنانه هر کس به اندازه وسع خود وارد عمل شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر افزود: در بیان رهبر انقلاب اسلامی، مواسات یعنی «همراهی کردن و کمک کردن به برادر مؤمن در همه‌ی امور. انسان وظیفه بداند؛ کمک فکری، کمک مالی، کمک جسمانی، کمک آبروئی» و «یعنی هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان و هم‌میهن و محروم را با دردها و محرومیت‌ها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آنها رفتن و دست کمک‌رسانی به سوی آنها دراز کردن» و لذا باید همه ما در این طرح همراه و همگام باشیم.

 

وی اظهار کرد: مساجد به عنوان کانون عبادی، فرهنگی و اجتماعی همواره خدمات شایسته انجام داده اند و اکنون هم کمک های مومنانه در قالب گروه های مختلف مردمی از مساجد و پایگاه های دینی در بین مردم توزیع می شود.

پایان پیام/ 175