از توزیع ۶۵۰ بسته معیشتی تا ایجاد حسینیه مجازی در مسجد جامع ماسال

از توزیع ۶۵۰ بسته معیشتی تا ایجاد حسینیه مجازی در مسجد جامع ماسال

تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
صفوی با اشاره به همدلی و کمک مومنانه مردم به آسیب‌دیدگان از کرونا از توزیع ۶۵۰ بسته معیشتی با محوریت مسجد جامع ماسال بین نیازمندان خبر داد.

«حامد صفوی» با اشاره به همدلی و کمک مومنانه مردم به آسیب‌دیدگان از کرونا به‌ویژه در ایام ماه مبارک رمضان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بحران کرونا ویروس به میدان آمده و با مشارکت و همدلی درصدد رفع کمبودها و کاهش آسیب‌های ناشی از آن هستند.

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری طلیعه ظهور با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا بچه‌های مسجدی جهادگرانه پای کار آمدند گفت: اعضای کانون با همکاری هیئت رزمندگان و هیئت محبین ولایت ماسال یک هزار عدد ماسک دوخته و در سطح شهر توزیع کردند.

 

وی با اشاره به ضدعفونی، ترمیم و بازسازی بهداشتی آبدارخانه مسجد جامع ماسال از توزیع بسته‌های بهداشتی خبر داد و اعلام کرد: یک هزار بسته بهداشتی شامل دستکش، ماسک و دعای هفتم صحیفه سجادیه تهیه و در شهر توزیع شد.

 

صفوی با بیان اینکه از ابتدای روزهای قرنطینه مقابله با بیماری کووید ۱۹ سبد کالا با محوریت مسجد جامع تهیه و بین نیازمندان توزیع شد تصریح کرد: با فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه و مواسات و همدلی با نیازمندان در ماه رمضان، شناسایی نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا انجام تا عمل به فرامین رهبری در کانون محقق شود.

 

وی ادامه داد: در همکاری مستمر با سپاه ناحیه ماسال، ۶۵۰ بسته کمک معیشتی تهیه و با محوریت مسجدجامع بین افراد شناسایی شده توزیع شد.

 

مسئول کانون طلیعه ظهور ماسال ارزش ریالی هر بسته را ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این بسته‌ها شامل برنج، مرغ، ماکارونی، رب‌گوجه، روغن و حبوبات است.

 

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی مساجد در ماه رمضان به‌دلیل پیشگیری از بیماری کرونا اعلام کرد: فعالیت‌های قرآنی مسجد همزمان با ماه مبارک رمضان از طریق فضای مجازی اجرا می‌شود.

 

صفوی از ایجاد حسینیه مجازی با همکاری هیئت رزمندگان خبر داد و بیان کرد: هر شب ۴۰ دقیقه مراسم زنده شامل قرآن، سخنرانی و مناجات از سایت آپارات پخش می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ختم قرآن کریم و برپایی کلاس قرآن از طریق فضای مجازی برای نوجوانان از دیگر برنامه‌های مسجد جامع ماسال در ماه رمضان است.

 

پایان پیام/ 84