توزیع ۲۰۰ بسته بهداشتی و غذایی بین نیازمندان

توزیع ۲۰۰ بسته بهداشتی و غذایی بین نیازمندان

تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
به همت کانون فرهنگی هنری خواهران «فاطمیون»، ۲۰۰ بسته غذایی، بهداشتی بین مردم محروم روستای خیرآباد جلیل و شهرستان گچساران، توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، اعضای کانون فرهنگی، هنری مسجد صاحب الزمان(عج) خیرآباد جلیل در ۴۵ کیلومتری شهرستان گچساران، ۲۰۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی شامل (ماکارونی، روغن، سویا، برنج، رب گوجه فرنگی، مرغ، گوشت قرمز، عسل، خرما، شامپو، صابون، دستمال کاغذی و ماسک استریل) بین خانواده های نیازمند روستای خیرآباد جلیل و شهرستان گچساران، توزیع کردند.

خواهران کانون فاطمیون روستای خیرآباد جلیل هر ساله در ماه رمضان با برگزاری جلسه های جزء خوانی قرآن کریم و خواندن دعاهای مخصوص ماه رمضان، حضور فعالی داشتند.

با اولین روزهای شیوع ویروس کرونا، این کانون تصمیم گرفت فعالیت های خود را با استفاده از فضای مجازی گسترش داده و ارتباط بین اعضای خود را حفظ کند.

جزء خوانی دسته جمعی قرآن کریم و ختم صلوات، زیارت عاشورا و تشکیل صندوق قرض الحسنه از جمله این فعالیت ها است.

 

 

کانون خستگی ناپذیر فاطمیون، با جمع آوری هزینه مواد ضدعفونی و شوینده ها با همکاری شورا و دهداری روستا به جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در بین مردم روستا اقدام به گند زدایی اماکن عمومی روستا، مساجد، حسینیه، مرکز درمانی، اورژانس و همچنین پاکسازی حرم امام زاده قطب الدین(ع) معروف به «علی حاجی» که در چند کیلومتری روستا قرار دارد، کردند.

همچنین این کانون با اطلاع رسانی مردم روستا از طریق فضای مجازی در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا، لزوم استفاده از ماسک، دست کش و پرهیز از دید و بازدیدهای ایام نوروز، اعیاد شعبانیه و افطاری های خانوادگی ماه رمضان را یادآور شدند.

کانون فاطمیون، با گرفتن اطلاعات آماری از خانه بهداشت، شورا و دهیاری روستا، در جهت شناسایی افراد فقیر و تهیدست روستا برآمده و هر از چند گاهی با جمع آوری کمک های خیرین روستا، بسته های غذایی و بهداشتی تهیه و در اختیار خانواده های بی سرپرست و مستمند قرار می دهد‌.

 

 

اعضای پرشور و انقلابی کانون فاطمیون خیرآباد جلیل قبل از شیوع ویروس کرونا، با برگزاری مراسم های دینی و مذهبی در اعیاد و عزاداری های اهل بیت(ع)، بازدید از خانواده های شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس، برگزاری مسابقات کتاب خوانی و اردوهای زیارتی مشهد مقدس و جمکران، جایگاه خود را به عنوان پایگاه مستحکم فرهنگی در روستا پیدا کرده بود و حالا در چنین شرایط بحرانی، به وظیفه و مسئولیت خود در جهت سلامتی افراد روستا به خوبی عمل کرده است.

 

 

برپایه این گزارش؛ برنامه کمک به نیازمندان روستای خیرآباد جلیل و شهرستان گچساران، هر دو ماهی یک بار با تهیه بسته های غذایی و بهداشتی، با یاری خداوند و همت این شیر زنان ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/ 685