طرح ملی راهکار نهضت خدمت رسانی کانون های مساجد را تقویت می کند

طرح ملی راهکار نهضت خدمت رسانی کانون های مساجد را تقویت می کند

تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت الاسلام نوری گفت: کانون های مساجد در طرح ملی راهکار اهتمام ویژه داشته باشند، چراکه این طرح اعتمادآفرین و نهضت خدمت رسانی و کارکردهای اجتماعی مساجد را ارتقاء می دهد.

حجت الاسلام« روح الله نوری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: طرح ملی راهکار «رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان» به دلیل داشتن پیوست اجتماعی، اعتماد آفرین است و سبب ارتقای فعالیت و کارکرهای اجتماعی مساجد می شود.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه هر فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد که پیوست اجتماعی داشته باشد، مسجد را از تک بعدی بودن خارج می کند، بیان کرد: این فعالیت ها همانند طرح ملی راهبرد، مسجد را به مسجد طراز اسلامی و اهداف انقلابی نزدیک تر می کند.

 

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه رزمایش راهکار در راستای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه است، گفت: رزمایش مواسات مبنی بر سخنان رهبری، رزمایشی مومنانه است که همیاری و عمومیت در آن نمود دارد.

 

وی تصریح کرد: رزمایش مواسات با ارزش است ولی ارزش کاری که در کنار ایمان قرار بگیرد با هیچ مدلی دیگر برابری نمی کند.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی تصریح کرد: در مواسات مومنانه، مسجدی ها فعال شده اند ولی نباید رقابت کاذبی بین نهادهای مسجد اتفاق بیفتد، مسجدی ها اگر فرصت داشته باشند، قدرت و توان خوبی در راستای لبیک به فرمایشات رهبری دارند.

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت‌های صورت گرفته در قالب طرح ملی راهکار و بارگذاری آن در صفحه اختصاصی کانون در سایت بچه‌های مسجد و همچنین انتشار در فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها با عنوان پویش مردمی #بچه_ها_مسجد از ۱۱۴ جایزه نفیس و ارزنده بهره مند شوند، گفت: هر تشویقی انگیزاننده است ولی انگیزه های بچه های مسجد باید درونی و از جنس ذات خودشان باشد.

 

وی ادامه داد: نه کانون ها و نه مساجد به واسطه جوایز کاری را انجام نمی دهند و بسیاری از مساجد اقدامات ارزنده ای در رزمایش مواسات انجام داده اند ولی متاسفانه به طور شفاف اطلاع رسانی نشده است، لذا کانون های مساجد باید در طرح ملی راهکار اهتمام ویژه داشته باشند، چراکه این طرح نهضت خدمت رسانی، کار و ایثار را بین مردم و کانون های مساجد تقویت می کند.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی عنوان کرد: اخلاص و مسجد محور بودن در طرح ملی راهکار مهم است، و رقابت کانون های مساجد باید در این طرح سازنده باشد.

 

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: همچنین سازمان های دولتی باید به کانون های محله ای مساجد اعتماد کرده و از ظرفیت مساجد در رزمایش مواسات استفاده کنند.

پایان پیام/ 575