مشارکتی ۱۰۰۰نفری در سایه تبلیغات ضعیف

مشارکتی ۱۰۰۰نفری در سایه تبلیغات ضعیف

تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
مومنی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰۰نفر در مسابقه ترجمه و تفسیر کوتاه جزء۷قرآن شرکت کردند، گفت: ماه رمضان است و مساجد و مردم به صورت خودجوش متولی برنامه های قرآنی هستند اما مسئولین برای قرآنی شدن منظره شهر دغدغه ندارند.

«علیرضا مومنی خنکدار» امروز(13اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درساری با بیان اینکه از 6اردیبهشت ماه جاری برگزاری مسابقه مجازی  ترجمه و تفسیر کوتاه جزء 7قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان به همت اعضای کانون فرهنگی هنری اخلاص شهرستان قائمشهر  و با همکاری ستاد کانون های مساجد مازندران استارت خورد، گفت: این مسابقه به مدت 30 روز به همت بچه های مسجد امیرالمومنین(ع) شهرستان قائمشهر برگزار خواهد شد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری اخلاص مسجد امیرالمومنین(ع) قائمشهر  با بیان اینکه روزانه30مسابقه از آیات جزء هفتم قرآن کریم برگزار می شود، اظهار کرد: این مسابقه با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و تشویق قرآن آموزان به یادگیری مفاهیم و ترجمه آیات نورانی معجره رسول اکرم (ص) درحال برگزاری است.

 

 وی به مظلومیت و مهجوریت قرآن کریم و برنامه های قرآنی در بین مسئولین اشاره کرد و افزود: کانون فرهنگی هنری اخلاص تاکنون چند دوره مسابقه از جزء های متعدد قرآن را به صورت ملی برگزار کرده و بحمدلله هرساله مردم استقبال خوبی از این مسابقات انجام می دهند.

 

مجری مسابقه مجازی  ترجمه و تفسیر کوتاه جزء ۷قرآن کریم با بیان اینکه محتویات مسابقات در قالب اینفوتایپ، موشن گرافی و فایل pdf در 30 درس ( هر روز یک درس) ارائه می شود، افزود: علاقمندان با ورود به سامانه بچه های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir علاوه بر شرکت در مسابقه و حضور در مرحله قرعه کشی می توانند برای کانون خود کسب امتیاز نمایند.

 وی به شرایط کرونایی و تعطیلی مراکز فرهنگی و مذهبی اشاره کرد و گفت: تمامی روند ثبت نام و شرکت در این مسابقه به صورت مجازی درحال انجام است و با تمام فراز و نشیب های حضور در سایت مسابقه که ناشی از سرعت کم اینترنت است بیش از 1000 نفر در مسابقه جزء 7 شرکت کردند که قدردان این مشارکت هستیم.

 

مومنی با تاکید براینکه شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد است، اظهار کرد: سوالات طراحی شده از ترجمه آیات روزانه در سایت بارگذاری می شود و شرکت کنندگان پس از مطالعه و شرکت در مسابقه در صورت کسب حد نصاب نمره لازم به مرحله قرعه کشی راه می یابند.

 

 وی با بیان اینکه شیوع کرونا بهانه ای برای مسئولین حوزه های فرهنگی شده که کمتر به اجرای تبلیغات محیطی توجه داشته باشند، اذعان کرد: ماه رمضان است و مساجد و مردم به صورت خودجوش متولی برنامه های قرآنی هستند اما مسئولین برای قرآنی شدن منظره شهر دغدغه ندارند.

 

مومنی همچنین از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، صدا و سیمای مرکز مازندران، روابط عمومی ستادکانون های مساجد استان و رسانه های استان به ویژه رسانه های مجازی همانند خبرگزای ها و پایگاه های خبری و تحلیلی خواست تا با انتشار فراخوان این مسابقه قرآنی یاری رسان بچه های مسجد در هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد استانی باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در پایان هر روز به قید قرعه به سه نفر جوایز نقدی اهدا خواهد شد، افزود: به پنج نفری که بیشترین مشارکت را در طول اجرای مسابقات داشته باشند نیز جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

 

مومنی خنکدار بیان کرد: آزمون نهایی طرح در روز هشت خرداد ازساعت هشت صبح تا 20شب از طریق سامانه بچه های مسجد برگزار و در پایان به 10 نفر برتر جوایز نقدی اهدا می شود.

 

پایان پیام/ 286