برگزاری جشنواره مجازی «قصه‌های قرآن، نردبان آسمان» در ماه رمضان/ مشارکت ۷۰ درصد کانون‌ها در رزمایش مواسات

برگزاری جشنواره مجازی «قصه‌های قرآن، نردبان آسمان» در ماه رمضان/ مشارکت ۷۰ درصد کانون‌ها در رزمایش مواسات

تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
ابدالی با اعلام برگزاری جشنواره مجازی «قصه‌های قرآن، نردبان آسمان» ویژه بچه‌های مسجد خراسان رضوی، گفت: ۷۰ درصد کانون‌های مساجد استان در رزمایش مواسات و کمک مومنانه و نیز مقابله با شیوع کرونا فعال هستند.

«محمد ابدالی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره فعالیت کانون های فرهنگی هنری استان خراسان رضوی برای ماه مبارک رمضان و در ایام شیوع کرونا، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی موقت مساجد در ایام مقابله با کرونا، ستاد هماهنگی کانون های مساجد این استان با جشنواره مجازی «قصه های قرآن، نردبان آسمان» همراه بچه های مسجد در ماه مبارک رمضان شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی درباره محورهای متنوع این جشنواره، تصریح کرد: «راه آسمان» شامل ترویج مفاهیم، ادعیه و زیارت در فضای مجازی، «پرسمان مسجد» مبتنی بر پاسخ به سوالات نمازگزاران در فضای مجازی و مسابقه نقاشی «بچه های آسمانی» با محور سوره های قرآن ذیل این جشنواره تعریف شده است.

 

وی ادامه داد: تفسیر جزء هفت قرآن کریم هم از دیگر بخش های جشنواره «قصه های قرآن، نردبان آسمان» است و مهلت شرکت در آن تا پایان خردادماه تعیین شده است.

 

ابدالی درباره اجرای طرح ملی «راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان)» در کانون های مساجد خراسان رضوی، بیان کرد: خوشبختانه کانون های مسجدی و بچه های مساجد ورودی خوب و اثرگذار به این رزمایش  و نیز مقابله با کرونا شده اند.

 

وی تاکید کرد: جمع آوری و توزیع کمک های خیر مردم، خرید مایحتاج سالمندان محلات و مناطق، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی و حتی ضدعفونی کردن خودروها از طریق برپایی ایستگاه های مخصوص در این راستا انجام شده و همچنان ادامه دارد.

 

ابدالی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد از 1808 باب کانون فرهنگی هنری مساجد استان در رزمایش مواسات و کمک مومنانه و نیز مقابله با شیوع کرونا همکاری و مشارکت فعالانه دارند.

پایان پیام/ 9