برگزاری مراسم شب های قدر و نماز عید فطر در شهرهای سفید استان فارس

برگزاری مراسم شب های قدر و نماز عید فطر در شهرهای سفید استان فارس

تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت الاسلام سلمان زاده گفت: مراسم شب های قدر و نماز عید فطر در مساجد شهرهای دارای وضعیت سفید برگزار خواهد شد و تمامی مساجد در این شهرها ملزم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حجت‌الاسلام یوسف سلمان ‌زاده»، امروز (دوشنبه 15 اردیبهشت) از بازگشایی برخی مساجد استان خبر داد و به خبرنگاران گفت: در پی دستور ریاست جمهوری از امروز مساجد شهرهایی که وضعیت آنها سفید است، بازگشایی شدند.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس افزود: بر این اساس در مناطق دارای وضعیت سفید استان فارس، مساجد از صبح امروز و با اقامه نماز صبح، فعالیت خود را مجددا شروع کردند.

وی اضافه کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، مساجد تعطیل شدند اما اکنون در مناطقی که وضعیت آنها سفید اعلام شده مجددا فعالیت می کنند.

حجت الاسلام سلمان زاده با اشاره به زمان بازگشایی مساجد در شیراز، عنوان کرد: در صورتی که وضعیت شیراز نیز سفید اعلام شود و ستاد ملی کرونا اعلام کند، مساجد شیراز نیز بازگشایی خواهند شد.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس ادامه داد: تا زمانی که وضعیت در شهرستان و شهری سفید نشود، امکان فعالیت مجدد مساجد وجود ندارد زیرا حفظ سلامت مردم و جامعه در اولویت قرار دارد.

وی اعلام کرد: مراسم شب های قدر و نماز عید فطر در مساجد شهرهای دارای وضعیت سفید برگزار خواهد شد و تمامی مساجد در این شهرها ملزم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی هستند.

گفتنی است در 27 شهرستان استان فارس که شامل نی ریز، مهر، ممسنی، لامرد، کوهچنار، قیر و کارزین، کوار، فراشبند، فیروزآباد، سپیدار، سروستان، زرقان، زرین دشت، داراب، رستم، خرامه، خنج، خفر، خرم بید، پاسارگاد، بوانات، بیضا، بختگان، اقلید، اوز، آباده و ارسنجان می شود، وضعیت شیوع کرونا سفید اعلام شده است.

پایان پیام/ 664