اهل بيت با رفتار كريمانه به اسلام دعوت مي كردند

اهل بیت با رفتار كریمانه به اسلام دعوت می كردند

تاریخ انتشار : ۳ تير ۱۳۹۸
آيت‌الله ري‌شهري با بيان اينكه بهشتِ اهل بيت، كرامت است و كرامت بر پايه حق، صدق ورزق استوار است، گفت: ائمه اطهار(عليهم‌السلام) صادقانه رفتار مي كردند و دعوت شان به اسلام بر پايه كرامت بود.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجدکشور، آیت‌الله «محمد محمدی ری‌شهری» در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت (امروز یکشنبه ۳تیرماه) در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه‌السلام) با اشاره به جاذبه‌های رفتاری اهل بیت (علیهم‌السلام) گفت: محبت دستوری نیست، فرد یا جاذبه لازم برای دوست داشتن را دارد یا اینکه از آن بی‌بهره است، آنچه واجب است معرفت نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) است زیرا نمی شود انسان زیبایی را ببیند ولی آن را دوست نداشته باشد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه‌السلام) با اشاره به شعار دهه کرامت سال ۱۳۹۸ یادآور شد: بهشتِ اهل بیت (ع) کرامت است و کرامت بر پایه «حق»، «صدق» و «رزق» استوار است، اهل بیت (علیهم‌السلام) صادقانه رفتار می کردند، برای جذب افراد کار ناحق انجام نمی دانند و رفتار کریمانه در پیش می گرفتند. دعوت اهل بیت (ع) به اسلام بر پایه این سه عنصر استوار بود.

 

آیت‌الله ری‌شهری با بیان اینکه دعوت به اسلام و امر به معروف با سخت‌گیری صورت نمی‌گیرد، گفت: در روایات آمده است حکومت بنی‌امیه بر پایه شمشیرو ظلم استوار بود و این در روش اهل بیت (علیهم السلام) هیچ جایی ندارد.

 

وی تاکید کرد: مدارا کردن، دوستی، اهانت نکردن به دیگران، تقیه، حسن خلق به مردم، ورع و اجتهاد روش اهل بیت برای جذب مردم به دین است. آنها می فرمودند به شکلی رفتار کنید و اخلاق تان به گونه ای باشد که همه مردم را جذب کنید.

 

آیت‌الله ری شهری با اشاره به اینکه در حال تدوین کتابی در مورد (آیت‌الله حق شناس) است، گفت: ایشان شخصیتی اخلاقی، برجسته و بزرگ بودند و روش اش در برخورد با مفسدان و جذب افراد به مسجد بسیار آموزنده بود. آقای حق‌شناس هم محقق، هم صادق و هم بامدارا بود. نماز شب از تاکیدات ایشان بود . رفتار صادقانه، کریمانه و همراه با مدارای ایشان افراد بدکاره و خطاکار را درست و جذب دین می کرد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه‌السلام) اظهارکرد: اگر کسی لجبازی کرد و در برابر پذیرش حق مقاومت کرد در آخرین مرحله می‌توان با او برخورد سخت داشت.

 

 

 

پایان پیام/م