تجهیز مساجد روستاهای دورافتاده توسط خیرین در ۱۰ استان/ شیوه‌نامه فعالیت مساجد بین‌راهی برای مقابله با کرونا

تجهیز مساجد روستاهای دورافتاده توسط خیرین در ۱۰ استان/ شیوه‌نامه فعالیت مساجد بین‌راهی برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام نیسی از تجهیز مساجد مناطق دور افتاده روستایی خبر داد وگفت: خیرین مسجدساز در ۱۰ استان برای فراهم کردن امکان دسترسی راحت‌تر به این مساجد و تجهیز آنها اعلام آمادگی کرده‌اند.

حجت الاسلام «جواد نیسی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از تشکیل مجمع خیرین مسجدساز به منظور کمک رسانی به مساجد روستاهای دورافتاده خبر داد و اظهار کرد: در بسیاری از روستاها، مساجدی با هزینه های بسیار بالا ساخته شده اند که جاده و مسیر مناسبی برای رفت و آمد ندارند، در همین زمینه خیرینی که در وزارت راه  و شهرسازی فعالیت دارند، تلاش می کنند، مساجد نیمه کاره روستایی و مساجدی را که دسترسی به آنها به راحتی فراهم نیست، مجهز کنند.

 

دبیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: تاکنون خیرین 10 استان برای ساخت مساجد روستایی و مسیرهای دسترسی به این مساجد، اعلام آمادگی کرده اند.

 

 وی در ادامه به رویکردها و تدابیر در نظر گرفته شده در مساجد و نمازخانه های بین راهی به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی در ابلاغیه ای به مجموعه ها و دستگاه های ذی ربط و کسانی که به ضرورت در حال تردد و جابجایی در جاده ها هستند، خواسته است تا ضمن رعایت مسائل بهداشت فردی و اجتماعی در مساجد و نمازخانه های بین راهی، امکانات لازم جهت اقامه نماز فرادا برای نماز مسافران را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام نیسی تاکید کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا ضدعفونی کردن مساجد و نمازخانه های بین راهی، نظافت، بهداشت، غبارروبی آنها، آراستگی فضای درونی نمازخانه ها و مساجد، توجه به سیستم گرمایشی و سرمایشی، رعایت بهداشت و ضدعفونی کردن وضوخانه ها و سرویس های بهداشتی با جدیت مورد توجه است.

 

وی اضافه کرد: همچنین، در این شرایط نسبت به رعایت بهداشت و ضدعفونی کردن وضوخانه ها و سرویس های بهداشتی و پخش اذان از بلندگوها به صورت زنده در هنگام اوقات شرعی نماز در کلیه اماکن اهتمام صورت گرفته است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: همچنین، از زمان شیوع ویروس کرونا نسبت به تجهیز و نظارت بر مساجد و نمازخانه های بین راهی برای اقامه نماز مسافران اهتمام ویژه صورت گرفته است.

پایان پیام/ 40