کانون‌های مساجد محور تقویت بنیه ایمان و همدلی تشکل‌های مردمی

کانون‌های مساجد محور تقویت بنیه ایمان و همدلی تشکل‌های مردمی

تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت الاسلام«محمد نقی یارمحمدی» گفت: طرح ملی راهکار با هدف تقویت بنیه ایمان همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت های داوطلبانه مردمی با محوریت کانون های مساجد برگزار می شود.

مسئول ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان در خصوص طرح ملی راهکار گفت: در این طرح ۱۴ برنامه عملیاتی در قالب ۲ بسته برنامه ای در ۴ محور ایمان، همدلی، کا و ایثار طراحی شده تا کانون های فرهنگی هنری بتوانند تا زمانی که نماز جماعت در مسجد برقرار نباشد این برنامه ها را اجرا نمایند.

 

حجت الاسلام«محمدنقی یارمحمدی» خاطرنشان کرد: در پویش مردمی بچه های مسجد کانون های مساجد، ائمه جماعات و خانواده ها می توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت های صورت گرفته در قالب طرح ملی راهکار از سه طریق در پویش مردمی بچه های مسجد شرکت کنند.

 

وی با یادآوری اینکه طرح ملی راهکار(رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان) با هدف ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی و تقویت بنیه ایمان همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت های داوطلبانه مردمی با محوریت کانون های مساجد، امام جماعت، همراهی هیئت امناء و سایر تشکل های محله برگزار می شود، اظهار کرد: این برنامه با رویکرد اعتماد سازی، شبکه سازی، جریان سازی برگزار می شود.

 

به گفته این مقام مسئول، در رویکرد اعتماد سازی کانون می تواند با اجرای این برنامه اعتماد مردم و فعالان اجتماعی را به خود و مسجد ارتقاء دهد.

 

حجت الاسلام یارمحمدی با تاکید براینکه در رویکرد شبکه سازی کانون با راه اندازی شبکه های تخصصی و استفاده از ظرفیت شبکه های موجود می تواند مردم و فعالان فرهنگی، اجتماعی و محله را در اجرای این برنامه مشارکت دهد، تصریح کرد: در رویکرد شبکه سازی هم کانون با انجام برنامه های متعدد و موثر به اهالی محل می تواند نسبت به ایجاد یک جریان خدمت رسانی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و جذب حداکثری مردم به کانون و مسجد نقش آفرینی کند.

 

مسئول ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: کانون های مساجد برای شرکت در پویش مردمی بچه های مساجد می تواند مطالب خود را در صفحه اختصاصی کانون در بحش طرح ملی راهکار در سامانه بچه های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir ، یا عضویت در کانال فهما از طریق پیام رسان گپ به نشانی @fahmaboot و ارسال گزارشات به مدیر گروه با شناسه @adminfahma و یا انتشار در فضای مجازی  به اشتراک گذارند.

 

وی با بیان اینکه طرح راهکار به عنوان یک طرح ملی در سطح کانون های مساجد کشور اجرا می شود، گفت: در سطح کانون های مساجد به ۱۱۴ کانون برتر علاوه بر کسب امتیاز فهما جوایز ارزنده و نفیس به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد و در سطح شرکت کنندگان هم به ۱۱۴ فیلم و عکس ارسالی برگزیده در قالب پویش مردمی بچه های مسجد جوایز ارزنده و نفیسی اهدا خواهد شد.

 

حجت الاسلام یارمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولیت اجرای طرح ملی راهکار در سطح محله با استفاده از ظرفیت ها و توانمند سازی اهالی محل تشکل های مردمی و نهادهای محلی بر عهده مدیر مسئول کانون است، هماهنگی با امام جماعت مسجد و همفکری با هیئت اندیشه ورز محلی جهت غنا بخشی به محتوای برنامه های عملیاتی طرح ملی راهکار مورد انتظار است.

پایان پیام/ 73