پویش «هر سجاده، یک سبد کالا» در مسجد خلیل‌الله اجرا می‌شود

پویش «هر سجاده، یک سبد کالا» در مسجد خلیل‌الله اجرا می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام جوادی با اشاره به راه‌اندازی پویش«هر سجاده، یک سبد کالا» در لبیک به رزمایش مواسات و کمک مومنانه، گفت: در همین راستا در چند نوبت بسته‌های ارزاق میان نیازمندان و محرومان توزیع می‌شود.

حجت الاسلام «سیدرضا جوادی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های مسجد «خلیل الله» در راستای رزمایش مواسات و همدلی مومنانه به مناسبت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مسجد خلیل الله از زمان شیوع ویروس کرونا در چند نوبت اقدام به کمک و دستگیری از نیازمندان کرده است به گونه ای که برای عید نوروز 72 سبد کالا را در میان فقرا تقسیم کرد.

 

امام جماعت مسجد خلیل الله (واقع در خیابان شهید مدنی) تصریح کرد: مرحله دوم کمک رسانی به نیازمندان در نیمه شعبان صورت گرفت که در همین راستا، ۵۰ سبد کالا بین فقرا و افرادی که تحت حمایت مسجد خلیل الله قرار دارند، توزیع شد. همچنین به مناسبت ماه مبارک رمضان 150 سبد کالا در میان نیازمندان توزیع شده است.

 

وی افزود: با کمک خیرین و بسیجیان مسجد خلیل الله  افراد گرفتار آسیب های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا مانند کارگران روزمزد یا کسانی که به دلیل شرایطکرونا ایجاد کرده و با مشکل اقتصادی مواجه هستند، با طرح «هر سجاده، یک سبد کالا» شناسایی شده و سبد کالا به آنها اهدا می شود.

 

 امام جماعت مسجد خلیل الله تصریح کرد: مسجد خلیل الله که سال های قبل اقدام به برپایی سفره های افطار می نمود امسال با این شعار که سفره افطار را گسترده‌تر کنیم، وجوهات و نذورات افطار را به سمت سبد کالا هدایت کرده است.

 

وی به فعالیت گروه جهادی مسجد خلیل الله برای مهار ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: توزیع محلول ضدعفونی سطوح در سطح محله به صورت رایگان و تحویل در منزل توسط نیروهای جهادگر، توزیع پد های الکلی رایگان به نانوایی های محل و سوپرمارکتی ها، تهیه و توزیع مواد بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش با حداقل هزینه در سطح محله، ضدعفونی ماشین های عبوری از جمله اقداماتی است که برای مقابله با ویروس کرونا در حال انجام است.

 

حجت الاسلام جوادی با اشاره به راه اندازی کارگاه خط تولید ماسک سه لایه اسپاند وبانداستریل توسط خواهران بسیجی مسجد خلیل الله، گفت: ضدعفونی کردن منازل مسکونی مردم محله، شناسایی و رسیدگی به خانواده های بیماران کرونایی، توزیع بسته های ارزاق و بسته های بهداشتی بخش دیگری از خدمات ارایه شده به نیازمندان است.

 

امام جماعت مسجد خلیل الله در پایان خاطرنشان کرد: به منظور ارایه خدمات آنلاین به مردم، فعال سازی تعاونی در شبکه های اجتماعی جهت خرید محصولات و ارسال به در منازل در دستور کار قرار گرفته است.

پایان پیام/ 40