برگزاري جشن ازدواج ۳۰۰ زوج در حرم حضرت شاهچراغ(عليه السلام)

برگزاری جشن ازدواج ۳۰۰ زوج در حرم حضرت شاهچراغ(علیه السلام)

تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸
نماينده آستان حضرت احمدبن موسي(عليه السلام) در شوراي دهه كرامت گفت: يكي از برنامه هاي امسال اين آستان برگزاري مراسم جشن ازدواج 300 زوج در حرم مطهر است كه كميته امداد و بسيج، بخشي از هزينه‌هاي آنها را متقبل شده‌اند.

 

 

به گزارش ستاد خبری دهه کرامت، حجت‌الاسلام «احمد سلامی» نماینده آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، طی سخنانی گفت: موضوع خدمت‌رسانی به مردم از مسائل مهمی است که امسال تمام برنامه‌‌ها حول محور آن برگزار می‌شود.

 

نماینده آستان حضرت شاهچراغ (علیه‌السلام) در شورای دهه کرامت افزود: یکی از برنامه‌های امسال آستان حضرت شاهچراغ برگزاری مراسم جشن ازدواج ۳۰۰ زوج در حرم مطهر است که کمیتۀ امداد و بسیج متقبل بخشی از هزینه‌های آنها شده‌اند.

 

وی اضافه کرد: برپایی اردوهای جهادی در مناطق محروم، برپایی ایستگاه‌های سلامت و فرهنگ در صحن حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) و برگزاری مراسم جشن تکلیف دختران و پسران نوجوان از دیگر برنامه‌های این آستان در دهه کرامت به شمار می‌رود.

 

گفتنی است سال گذشته مراسم جشن تکلیف برای حدود ۸ هزار نفر با اجرای برنامه متنوع شادی‌آفرین در حرم مطهر برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سلامی اضافه کرد: برگزاری عصر شعر احمدی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در اطراف حرم و همچنین سطح شهر، ویژه‌برنامه «کوچ عاشقانه» در شب بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) برای جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفر از دیگر برنامه‌های این آستان مقدس است.

 

نماینده آستان حضرت شاهچراغ (علیه‌السلام) در شورای دهه کرامت گفت: سال گذشته بسیاری مردم عاشق و دلداده قریب به یک هفته راهپیمایی‌کردند تا در شب بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(علیه‌السلام) به حرم مطهر مشرف شوند. امسال حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در آیین گرامیداشت حضرت شاهچراغ در حرم مطهر سخنرانی می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در تقویم رسمی کشور برای سالروز شهادت حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) یعنی ۱۷ رجب، مناسبتی اعلام نگردیده است و این امر موجب شده بسیاری از مسئولان برنامه‌ای برای بزرگداشت آن حضرت درنظر نگیرند. لذا تقاضا داریم توجه بیشتری به جایگاه مهم حضرت شاهچراغ (علیه‌السلام) در تقویم رسمی کشور شود تا صدا و سیما هم بیش از گذشته برنامه‌های این آستان را پوشش دهد.

 

 

پایان پیام/