برنامه‌هاي دهه كرامت ناظر به گام دوم انقلاب باشد

برنامه‌های دهه كرامت ناظر به گام دوم انقلاب باشد

تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸
مسئول هيئت انديشه‌ورز شوراي هماهنگي دهه كرامت خاطرنشان كرد: درخواست ما از ابتدا اين بوده كه برنامه‌هاي دهۀ كرامت با نگاه گفتمان انقلاب اسلامي و ناظر به بيانيۀ گام دوم انقلاب باشد.

 

         

به گزارش ستاد خبری دهه کرامت، نشست شورای هماهنگی دهه کرامت سه‌شنبه ۱۱تیر با حضور «سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهۀ کرامت، نمایندگان آستان‌های مقدس کشور و سایر نمایندگان عضو این شورا در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید‌حسن طیب‌حسینی» مسئول هیئت اندیشه‌ورز شورای هماهنگی دهه کرامت در این نشست طی سخنانی گفت: این شورا تلاش دارد نقش مردم و تشکل‌های مردمی را در اجرای برنامه‌های دهه کرامت تقویت کند. در حقیقت این شورا با هدف بهره‌مندی از اندیشه‌های نو و تخصصی شکل گرفته است.

 

وی با بیان اینکه هیئت اندیشه‌ورز محتواساز نیست بلکه ریل‌گذار است،‌گفت: در این هیئت چندین کمیته تخصصی شکل گرفته که از جمله آن؛ کمیته فضای مجازی، کمیته علمی و اجتماعی است.

 

مسئول هیئت اندیشه‌ورز شورای هماهنگی دهه کرامت خاطرنشان کرد: درخواست ما از ابتدا این بوده که برنامه‌های دهۀ کرامت با نگاه گفتمان انقلاب اسلامی و ناظر به بیانیۀ گام دوم انقلاب باشد.

 

به گفتۀ وی، از مهم‌ترین تأکیدات هیئت اندیشه‌ورز این بود که‌ در اجرای مراسم مختلف از غلّو، افراط و خرافه‌گرایی پرهیز شود، چراکه در سال‌های گذشته شاهد اتفاقاتی بودیم که به خرافات دامن می‏زد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین طیب حسینی با تأکید بر اینکه ستاد دهۀ کرامت باید ستادی مردمی باشد، گفت: این ستاد باید تمام تلاش خود را بکارگیرد تا از دولتی شدن فاصله بگیرد، چراکه اگر به سوی دولت سوق داده شود و مردم چنین حسی پیدا کنند، دیگر کارکرد اصلی خود را از دست می‌دهد.

 

مسئول هیئت اندیشه‌ورز شورای هماهنگی دهه کرامت خاطرنشان کرد: اعتاب مقدسه در سراسر کشور محوریت هویت‌بخشی و هدایت‌گری جشن‌های مردمی را دارند. ما باید با پرهیز از دهه‌سازی‌ها و مناسبت‌سازی‌ها، به دنبال گسترش فرهنگ گرامی‌داشت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) باشیم.

 

 

 

پایان پیام/