توجه به سيل‌زدگان و محرومان، رويكرد جدّي در دهه كرامت است

توجه به سیل‌زدگان و محرومان، رویكرد جدّی در دهه كرامت است

تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام ارزاني تاكيد كرد: توجه ويژه به ياري‌رساني سيل‌زدگان و محرومان با محوريت هلال احمر، كميته امداد و سازمان بسيج مستضعفين جزء رويكردهاي جدي در دهه كرامت پيش‌رو است.

 

 

به گزارش ستاد خبری دهه کرامت،حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهۀ کرامت کشور در نشست این شورا، به دو موضوع شعار دهه کرامت در سال ۹۸ یعنی «خدمت کریمانه؛ مهربانی به رسم اهل بیت(ع) و طرح موضوع «بهار شادی» از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعداد کارگروه‌های شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در گذشته ۲۳ کارگروه و سپس ۱۷ کارگروه بوده است و امسال به منظور عملیاتی شدن اقدامات مختلف، به ۶ کارگروه کاهش یافته است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی تأکید کرد: افق چشم‌انداز این شورا در کارگروه‌های شش‌گانه تعریف شده و بر اساس سند چشم انداز و بیانیه گام دوم انقلاب تدوین می‌شود.

 

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهۀ کرامت اضافه‌کرد: توجه ویژه به یاری‌رسانی سیل‌زدگان و محرومان با محوریت هلال احمر، کمیته امداد و سازمان بسیج مستضعفین جزء رویکردهای جدی در دهه کرامت پیش رو است.

 

وی گفت: امسال به دلیل وقوع سیل در برخی استان‌های کشور به خصوص استان لرستان برنامه‌ای ویژه تدارک دیده شد، حتی افتتاحیه طرح ملّی اوغات فراغت بچه‌های مسجد را با حضور برخی مسئولان در منطقه پلدختر برگزار کردیم.

 

حجت‌الاسلام ارزانی افزود: همچنین قرار است «کاروان کرامت» شامل خادمان حرم حضرت امام رضا (علیه‌السلام) و حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها) به همراهی جمعی از هنرمندان و چهره‌های برتر سال، جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و شاد در سطح استان‌های کشور از جمله لرستان حضور پیدا کنند.

 

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهۀ کرامت خاطرنشان کرد: اینکه ۳۴ دستگاه و نهاد رسمی به عنوان شورای هماهنگی دهۀ کرامت به صورت کاملا همدلانه کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، به خاطر این است که همگی حول یک محور یعنی وجود مقدس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) جمع شده‌ایم.

 

وی یادآورشد: امسال ۷ جلسه بسیار مهم با تولیت‌های مقدس آستان رضوی، آستان حضرت معصومه (سلام‌الله علیها)، آستان احمد بن موسی (علیه‌السلام) و آستان حضرت عبدالعظیم (علیه‌السلام) برگزار کردیم که در این جلسات ضمن ارائه گزارش‌کار، از توصیه و رهنمودهای آنان جهت تقویت برنامه‌های دهه کرامت بهره‌مند شدیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی تاکید کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا داریم زمینه دیدار اعضای شورای بزرگداشت دهه کرامت با مقام معظم رهبری در دهۀ کرامت و یا در هر فرصت دیگری در طول سال و همچنین رئیس مجلس و رئیس‌جمهور را فراهم کنند.

 

 

پایان پیام/